Complaint: Maandagochtend product en slechte service

user-171435 on 13 December 2013 about MediaMarkt in category Electronica Winkels - ketens

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 26-11-2013 hebben wij via de webwinkel van Mediamarkt een Nokia Asha 302 telefoon gekocht.
27-11-2013 wordt deze bezorgt we pakken hem uit, sim kaart er in, accu er in en laden maar.
De volgende dag Wi-Fi aangezet om de toestelsoftware te updaten.
Al snel blijkt er iets met het toestel aan de hand te zijn, de accu is onwaarschijnlijk snel leeg.
Ondanks de beloofde 250 uur stand-by tijd is de accu, zonder te gebruiken, binnen 8 uur leeg.

Na een aantal dagen laden, en ontladen, zijn we het zat en brengen het toestel terug naar de dichtstbijzijnde vestiging van Mediamarkt, de 14 dagen zicht termijn zijn tenslotte nog niet om.
Wij willen of ons geld terug of een ander toestel uitzoeken.

Wij vertellen bij de balie van de klantenservice ons verhaal.
De eerste vraag die aan ons gesteld wordt is of er een software update gedaan is.
Ja we hebben de sim kaart er in gedaan, de accu geplaatst, WI-FI ingeschakeld om dit te doen.
O zegt de medewerker dan heeft u het toestel gebruikt en valt het toestel niet meer onder de 14 dagen zicht termijn, ik zal het toestel op moeten sturen zodat men kan kijken wat er mee aan de hand is. Tja kijk, dat is nog eens service, toestel niet gebruikt, alleen klaar gemaakt voor gebruik en tig keer geladen omdat de accu snel leeg is.

Na veel heen en weer gepraat is de service? medewerker bereid een collega in de winkel er naar te laten kijken, na een kwartier wachten en een kop koffie (die van betere kwaliteit is dan de service) komt de medewerkers terug met de mededeling dat men het toestel heeft uitgelezen, dat de laatste software er op staat, maar dat men de status van de accu niet te achterhalen is. We krijgen uiteindelijk een nieuwe accu mee.

Helaas blijkt ook dit niet te helpen, de telefoon 48 uur op de lader aangesloten, om 20:00 uur aangezet, maar alleen op stand-by laten staan, de volgende ochtend de accu al weer meer dan de helft leeg. Kortom toestel is defect.

Wij kennen Nokia als een degelijk merk, alleen hebben wij de pech een slecht toestel getroffen te hebben. Een grotere pech voor ons is dat we het toestel bij de Mediamarkt gekocht hebben want de service daar is slecht. Het is de laatste keer dat wij iets bij de Mediamarkt gekocht hebben, Mediamarkt? We zijn toch niet gek?

Desired solution:

Geld terug of een nieuw toestel.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about MediaMarkt

All complaints of