Complaint: ABNAMRO reageert niet op aanvraag basisbankrekening

rogierbos on 06 August 2015 about ABN Amro in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De ABN AMRO heeft een convenant ondertekend waarmee zij iedere persoon het recht op een basisbankrekening toekent. Wij proberen al een paar jaar zo’n rekening aan te vragen. De ABNAMRO reageert helemaal nergens op.

In 2011 is fraude geconstateerd op de rekening van mijn zoon. Het is onduidelijk hoe deze fraude heeft plaatsgevonden. De ABNAMRO heeft echter de verantwoordelijkheid zonder pardon bij mijn zoon neergelegd. Ze heeft zijn rekening geblokkeerd en zijn naam in een register gezet waarmee het onmogelijk wordt elders een rekening te openen.

Alle schuld is al lang terugbetaald. Mijn zoon studeert en werkt en moet binnenkort voor een stage naar het buitenland. Hij heeft dringend een bank rekening nodig. Nu hebben wij begrepen dat de ABNAMRO het convenant op de basisbankrekening mede heeft ondertekend. Wij hebben, overeenkomstig de instructies, een formulier samen met een van de erkende hulpverleningsinstantie ingevuld en nu meerdere malen naar de ABNAMRO opgestuurd, inclusief een aangetekende verzending.

Onze eerste aanvraag, inclusief het NVB convenant, deden wij op 31 maart 2014. Hierop ontvingen wij geen reactie.

Toen wij geen reactie van de ABNAMRO kregen hebben we geprobeerd elders een basisbankrekening te open. Het bleek echter dat dit alleen kan bij de bank waar je het laatst hebt gebankierd. Dit is de ABNAMRO. Echter, door niet te reageren houdt de ABNAMRO ons in een onmogelijke situatie.

Op 15 april 2015 stuurden wij onze aanvraag dus opnieuw in, ditmaal aangetekend. Hierop kregen wij geen reactie.

Op 3 juni 2015 stuurden wij de aanmelding opnieuw — en opnieuw kwam er geen reactie.

Op 8 juli 2015 hebben wij hierom een klacht ingediend bij ABNAMRO via hun klachtenformulier. Uiteraard kwam er een keurige bevestiging dat onze klacht was ontvangen en dat er spoedig contact op zou worden genomen. Daarna volgde verder geen reactie.

Onze indruk is dat de het ondertekenen van het NVB convenant een marketingstunt is voor de ABNAMRO en dat zij geen enkele intentie heeft om dit te honoreren.

Wij zijn ten einde raad en zijn blij met alle tips en adviezen. Ook overwegen wij juridische actie. Een volwassen persoon heeft een bankrekening nodig. Alle hulp is dus welkom.

Desired solution:

Als mijn zoon een goed functionerende basisbankrekening heeft.

Message from from Klacht.nl

9 years ago - We have sent an email to ABN Amro about your complaint

All complaints of