Complaint: Boete wegens contractbreuk van vorige energieleverancier bij overstappen naar NEM.

user-9906 on 24 March 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Begin 2009 werd ik gebeld door een verkoper van de NEM met het verhaal dat zij de goedkoopste leverancier waren. Het klonk erg interessant, maar wij hadden een contract bij Oxxio. Dit was volgens de medewerker aan de telefoon geen probleem. Zij zouden alles regelen en verzekerde mij dat ik zonder kosten of boete wegens contractbreuk over zou kunnen stappen. Zij zouden alles netjes regelen. Wat schertst mijn verbazing toen ik toch een boete van € 175,- moest betalen aan de Oxxio. Ik heb meteen de helpdesk van NEM gebeld. De medewerker aan de telefoon zei dat dit niet vergoed zou worden en suggereerde dat dit ook niet beloofd kon zijn door de andere medewerker. Alsof ik loog. Ik vindt dat ik verkeerd ben voorgelicht door de NEM. En vindt dat zij de boete van € 175, die ik aan Oxxio heb betaald aan mij terug moeten betalen.

Gewenste oplossing

Terugbetaling van de € 175,-

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of