Complaint: WAARSCHUWING contract afgesloten door buren

user-12137 on 09 May 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

In 2008 is mijn buurvrouw overgestapt naar Energie:direct toen er iemand van dit bedrijf aan de deur kwam. Deze mijnheer heeft echter het verkeerde huisnummer genoteerd waardoor mijn contract met Woonenergie is komen te vervallen (zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gebracht) en mijn buurvrouw rekeningen heeft ontvangen (en betaald) van de door mij gebruikte energie.

Energie:direct wil echter niets aan de situatie doen en vind dat ik maar rechtreeks aan de buurvrouw het door haar teveel betaalde bedrag moet betalen terwijl ik geen klant bij hun ben en ook nooit ben geweest. Ik wil niet aan derden mijn energierekening betalen maar ik wil wel graag vrienden blijven met mijn buren.

Daarnaast blijk ik nu helemaal geen leverancier meer te hebben.

Energie: direct heeft geen contact met mij opgenomen om excuses aan te bieden en om een oplossing te zoeken. Ze reageren niet op de mail die ik hun dan maar heb gestuurd. Zij vinden dat mijn buurvrouw fout zit omdat zij het huisnummers beter had moeten controleren (wat ze overigens al een aantal keren telefonisch heeft doorgegeven maar waar niets mee is gedaan).

Gewenste oplossing

1. Excuses dat Energie:direct fouten heeft gemaakt door EN het verkeerde huisnummer te noteren EN geen controle uit te voeren op de corresponderende namen bij het adres (en uiteraard de belofte dat dit NOOIT meer kan gebeuren).
2. Energie:direct dient ervoor te zorgen dat ik met terugwerkende kracht klant ben bij woonenergie.
3. Woonenergie dient mij een rekening te sturen over de gebruikte energie sinds de laatste rekening die wij van hun hebben mogen ontvangen.
4. Energie:direct betaald het teveel betaalde bedrag van mijn buurvrouw met de daaover wettelijk verschuldigde rente terug aan mijn buurvrouw.

Mocht het zijn dat mijn leverancier duurder is, dan heb ik pech, mocht de mijne goedkoper zijn, dan heeft Energie:direct pech.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Naar aanleiding van de geplaatste klacht heb ik me verdiept in het verloop van de levering op dit adres. Wat ik vooral vervelend vond is dat de communicatie namens energie:direct zo beperkt is gebleven, hiervoor bied ik mijn excuses. Wel is gebleken dat inmiddels allerlei communicatie tot stand is gekomen en er zelfs een overzicht is verstuurd met daarop alle gemaakte kosten.

Het is namelijk zo dat energie:direct een levering ongedaan kan maken binnen een half jaar. In dit geval is pas veel later aan het licht gekomen dat het verkeerde adres werd geleverd, hierdoor kon de levering niet teruggedraaid worden.

Daarnaast is het contract rechtsgeldig bevonden, omdat deze is ondertekend. Energie:direct heeft volgens de overeengekomen overeenkomst gehandeld, waardoor de gemaakte kosten niet teruggedraaid kunnen worden.

Ik begrijp dat er voor beide partijen een vervelende situatie is ontstaan, maar met behulp van het betalingsoverzicht kan onderling wel het verschil worden berekend. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat jullie er samen uit zullen komen.

Betreft de levering van gas en stroom door Woonenergie wil ik aanraden om hier een aanmelding voor te doen. Zij kunnen dit spoedig in orde maken, wanneer aangegeven wordt dat haast geboden is.

Tot slot zie ik in dat ik in de verste verte niet tot de gewenste oplossing kom, erg jammer uiteraard. Ik beloof wel dat we er alles aan doen om dergelijke zaken in de toekomst te voorkomen.

Mochten er in de toekomst toch nog problemen voorkomen met energie:direct, laat het ons weten. We zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze service en waarderen iedere vorm van feedback.

Jochem van energie:direct

All complaints of