Complaint: Op oude adres betalen voor energie die ik niet gebruikt heb.

user-12677 on 18 May 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Op 01-10-2009 ben ik verhuisd. Ik heb dit ruim van te voren bij de verschillende bedrijven kenbaar gemaakt. Nu meer dan 1/2 jaar later krijg ik een meterstanden kaart van Essent voor het oude adres. Ik bel Essent op en zij verwijzen mij door naar Energie:Direct. Hier krijg ik te horen dat zij niet op de hoogte zijn van een verhuizing. Ik kan niet aantonen dat ik de verhuizing heb doorgegeven, maar de correspendentie loopt wel via mijn nieuwe adres. Daarvan zeggen ze dat ze dit zien als postadres zolang zij geen verhuisbericht hebben gekregen. Bij essent de hoofdleverancier waar energie:direct alle gegevens opvraagt is dit wel/ook bekend, maar ook hiervan zegt energie direct dat zij dit persoonlijk van mij moeten horen. De nieuwe bewoner heeft een maand nadat hij er woonde bezoek gehad van een controleur die de meterstanden heeft opgenomen. Hij heeft bij de overname op 1 okt ook zijn meterstanden doorgegeven en daar ook (voor dezelfde energie) betaald. Telefonisch en via mail wordt je behandeld als een zwak begaafde. Omdat ik via automtasche incasso betaalde is het me niet direct opgevallen, ik heb de laatste 2 maanden terug gevorderd via de rabobank, maar ook dit bedrag eisen ze weer op.In totaal moet ik dus € 781 betalen voor energie en gas dat ik niet gebruikt heb. Daarnaast heeft de nieuwe bewoner dit ook betaald. Het is dus door mij én door de nieuwe bewoner doorgegeven, maar zij houden vol van niets te weten.

Gewenste oplossing

Met op de eerste plaats excuses voor de manier van klachtenbehandeling. En op de tweede plaats het terugbetalen van € 565 voor de maanden okt t/m febr omdat ik maart en april al heb terug gevorderd via de rabobank. Dit geld dat zij dan mislopen gaan ze maar halen bij de leverancier die nu de energie levert op het oude adres dat de nieuwe bewoner betaald heeft.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Naar aanleiding van deze klacht heb ik contact opgenomen met de netbeheerder. Deze vertelde mij dat het eerste verhuisbericht dat is ontvangen in mei is. Omstreeks oktober is er geen verhuisbericht geplaatst. Het is dus niet mogelijk dat de nieuwe bewoner zich heeft aangemeld voor de levering van gas en stroom.

Ook bij energie:direct is er geen verhuisbericht binnen gekomen via Mijn energie:direct. Daardoor is er geen verhuizing in gang is gezet. Wanneer er wel een bevestiging is verstuurd over een mogelijke verhuizing, dan hoor ik dat graag.

Energie:direct was tot mei 2010 de enige energieleverancier op het adres. Daardoor is het niet mogelijk dat een andere leverancier ook de kosten voor levering van stroom en gas in rekening heeft gebracht.

Ik begrijp dat er hierdoor een vervelende situatie is ontstaan, echter is het voor ons niet mogelijk om een verhuizing in het verleden plaats te laten vinden. We zijn dus genoodzaakt om het openstaande bedrag als gevolg van de kosten van onze levering in rekening te brengen.

Wel raad ik aan om contact op te nemen met de huidige bewoner om er zo voor te zorgen dat jullie er financieel onderling uitkomen. Energie:direct kan voorzien in een betalingsoverzicht, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Tot slot bied ik mijn excuses voor de wijze waarop de communicatie met energie:direct is ervaren. Het is uiteraard nooit de bedoeling dat wordt ervaren dat we klachten niet serieus nemen. We stellen feedback van onze klanten juist op prijs. We willen weten waar behoefte aan is, zodat we kunnen leren en weten wat de wensen zijn. Want alleen dan kunnen we optimale diensten leveren, omdat we daar alleen maar beter van kunnen worden. Ik vind het spijtig dat u de communicatie met energie:direct anders heeft ervaren

Jochem van energie:direct

All complaints of