Complaint: Hoge rekeningen & hoge voorschot

user-12795 on 21 May 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik heb energie direct als energie leverancier.
Ik woon alleen en ben nauwelijks thuis ik gebruik gas 1 a 2 keer per maand en licht heel weinig, want slaap de meeste dagen van de week bij mijn vriendin dus ik weet niet waar energie direct een fout heeft gemaakt maar alle rekeningen zijn fout want ik betaalde circa €38,- per maand dat was in de eerste maanden nog veel hoger maar na een jaar is mijn voorschot bijna het zelfde gebleven en mijn jaarnota klopt ook niet.
In totaal heb ik meer dan €700,- betaald en energie direct zegt op 18 mei in een acceptmail dat ik nog €203,52 nog open heb staan. Hiernaast heeft energie direct mijn voorschot berekend voor 2010 aan de hand van mijn jaarnota die niet klopt.
Mijn voorschot is nu €36,- dat heb ik gewijzigd want ik kan maar 3 keer per jaar mijn voorschot verlagen. Hierbij wil ik graag mijn energie leverancier bij energie direct meteen stop laten zetten en alles verekend hebben.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Inafwachting van uw reactie verblijf ik hoogachtend,

Anass Madmar

Gewenste oplossing

Alle foute berkeningen en rekeningen gecorrigeerd hebben. En mijn abonnement per direct laten opzeggen.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Via dit bericht reageer ik graag op de klacht die je eerder op deze site hebt achtergelaten. In onze administratie heb ik uitgezocht hoe het komt dat deze vervelende situatie is ontstaan.

In het bericht geef je aan een voorschotbedrag van € 38,00 te betalen. Dit is enorm laag. Het is namelijk zo dat in het voorschotbedrag verschillende zaken worden verrekend . Je maandelijks voorschotbedrag bestaat uit vaste abonnementskosten per maand en je verbruikskosten.

1. Vastrecht: vaste abonnementskosten per maand voor stroom en/of gas.
2. Verbruikskosten: tarief per kWh en per M³ x je verwachte verbruik. Dit verbruik krijgen we door van de netbeheerder
3. Netwerkkosten, energiebelasting en BTW: de hoogte hiervan is bij elke leverancier hetzelfde.

Energie:direct heeft vanaf het begin dat je klant bent geworden een voorstel gedaan voor een hoger voorschot. Het was niet onze keuze om dit bedrag te wijzigen. Door het voorschotbedrag verder te verlagen is er een tekort ontstaan op de jaarnota.

Daarnaast hebben we onjuiste meterstanden ontvangen, waardoor de jaarnota ook onjuist was. Inmiddels is er een nieuwe nota opgemaakt door energie:direct. Het bedrag op de nota wordt in mindering gebracht op de bedragen van een de eerdere onjuiste nota . Nota’s komen namelijk nooit te vervallen, we kunnen ze slechts corrigeren.

We hopen natuurlijk dat je klant bij ons blijft. Mocht je alsnog over willen stappen naar een andere energieleverancier dan is dit uiteraard mogelijk. Ik raad je in dat geval aan om je aan te melden bij een leverancier naar keuze, zij zullen de verdere overstap dan regelen.

Hopelijk heb ik alsnog wat duidelijkheid kunnen verschaffen.

Groeten Jochem van energie:direct

All complaints of