Complaint: Betaling d.m.v. acceptgiro bij Bart Smit

user-15341 on 07 July 2010 about Afterpay in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 17 maart hebben wij een game voor de Wii bij Bart Smit besteld. In de webwinkel van Bart Smit kan worden gekozen voor diverse betaalmethodes. Wij kozen voor een betaling door middel van een acceptgiro na levering, omdat wij dit het handigst vinden.

Deze is na een week geleverd per post. Nu blijkt dat Bart Smit deze acceptgiro niet zelf met de bestelde game mee stuurt, maar dat ze dit uitbesteden aan de firma Afterpay. De acceptgiro zat dus niet in de verpakking van de game. De betalingstermijn van Bart Smit is 14 dagen na levering.

Na twee weken hadden wij de acceptgiro nog niet ontvangen en kregen wij per e-mail een aanmaning dat er nog niet betaald was. De betaling is toen direct door ons per overschrijvingskaart gedaan, omdat we geen telebankieren hebben. Op onze bankafschrift is te zien dat de betaling op 14 april is verwerkt.

Daarna ontvingen wij opnieuw een aanmaning van Afterpay. Wij waren in de veronderstelling dat de betaling wellicht de e-mail gekruist had en zij daarop verder niet ingegaan. De betaling was immers door ons gedaan.

De vordering is nu uit handen gegeven bij de firma Lindorff en van hen ontvingen wij in juni een brief met een aanmaning toch te betalen.. Daarop hebben wij telefonisch contact gehad met hen. De betaling was bij hen niet bekend. Hierop hebben wij een kopie van onze bankafschrift toegestuurd als bewijs.

Nu blijkt de betaling op 14 april te zijn ontvangen door Afterpay, maar moeten wij alle gemaakte administratiekosten nog betalen. Dit gaat om een gering bedrag van iets meer dan 50,00 euro. Het gaat ons dan ook niet om het geld, maar meer om het principe. Volgens ons blijft Afterpay in gebreke, namelijk:

1. acceptgiro is niet toegezonden/ontvangen

2. ze sturen alleen aanmaningen per e-mail (lees ik niet dagelijks)

3. de betaling was op 14 april bij hen binnen, maar is niet verwerkt. Na ontvangst van de betaling is de vordering uit handen gegeven aan Lindorff. Dit brengt extra kosten met zich mee.

Gewenste oplossing

Excuses van de kant van Afterpay en het niet hoeven betalen van de extra kosten.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Afterpay

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Afterpay

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Afterpay posted

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Reactie van Afterpay is niet correct. Ze hebben niet "Diverse pogingen" gedaan om mij te bereiken. Nadat ik de klacht heb ingediend bij Bart Smit en Thuiswinkel Waarborg was de klacht redelijk vlot opgelost. De reactie van Afterpay onder dit bericht is standaard. De klacht is dat de betalingstermijn van een acceptgiro niet reeel is. Tussen ontvangst pakket, daarna acceptgiro en verstrijken betalingstermijn is zo kort dat je nooit op tijd kan betalen. Het lijkt er op dat Afterpay dit met opzet doet, om extra en hoge kosten in rekening kan brengen.

Afterpay

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Naar aanleiding van uw bericht op deze site heeft AfterPay getracht in contact met u te komen om de door u geplaatste klacht te bespreken en op te lossen. Helaas hebben ondanks diverse pogingen u niet kunnen bereiken.
AfterPay streeft naar optimale klanttevredenheid waar het gaat om het achteraf betalen van online aankopen voor zowel webshop als consument! Graag willen wij dan ook alsnog in contact met u komen om gezamenlijk uw klacht te bespreken en op te lossen. Vriendelijk verzoeken wij u een e-mail te sturen naar specialdesk@afterpay.nl of telefonisch contact op te nemen met afdeling Special Desk van AfterPay . U kunt ons tijdens kantooruren bereiken op telefoonnummer 0513-744115.

All complaints of