My complaint:
In juni heb ik een kinderstepje aangeschaft via BartSmit.com. Normaal gesproken betaal ik via iDeal maar omdat ik
niet thuis was ten tijde van de bestelling heb ik gekozen voor acceptgiro.
De betaling is er door vakantie bij in geschoten maar is wel verricht.
Van AfterPay kreeg ik echter daarna nog een acceptgiro van 7,50 euro. De extra administratiekosten moesten ook voldaan worden.
Aangezien ik het daar niet mee eens was (ben) heb ik een e-mail gestuurd. Dat resulteerde in een correspondentie heen en weer.
Op 27 juli 2010 heb ik van AfterPay een e-mail ontvangen waarin zij aangeven dat ik voor 30 juli 2010 moest betalen. Daarop heb ik
direct een reactie per e-mail gestuurd. Nog in afwachting van hun antwoord heb ik op 30 juli 2010 toch maar de betaling van 7,50 euro
gedaan om verdere problemen te voorkomen. Op 3 augustus ontving ik een antwoord op mijn e-mail waarin ze aangeven dat ik
toch moest betalen en dat het saldo inmiddels verhoogd was naar 22,50 euro.
Op die e-mail heb ik het antwoord gegeven dat ik inmiddels de 7,50 euro had betaald en dat ik er vanuit ging dat de kwestie nu was
afgehandeld. Op die e-mail heb ik nooit een reactie mogen ontvangen.
20 augustus viel er echter een “kennisgeving van saldo-overdracht” van Lindorff bij mij in de brievenbus.
Wat mij daarbij opvalt is dat er nergens staat aangegeven waarop de vordering is gebaseerd.
Er staat een bedrag van 52,- euro op aangegeven en dat is alles. Geen oorspronkelijk bedrag.
Uit een telefoongesprek blijkt dat de vordering bestaat uit 15,00 euro administratiekosten van AfterPay vermeerderd met 37,00 euro kosten van Lindorff.
Daaruit blijkt dus dat AfterPay mijn betaling van 7,50 euro wel heeft ontvangen en nu weer door is gegaan voor de later in rekening gebrachte kosten van 15,00 euro.
Waar ze mij niet van op de hoogte hebben gebracht. Sterker nog, ze hebben niet eens de moeite genomen om mijn laatste e-mail te beantwoorden.
Dit riekt echt naar klantjepesten. Het stepje is betaald. De administratiekosten zijn betaald. Maar toch nog doodleuk een vordering doorsturen naar het incassobureau.
Gewenste oplossing
Intrekking vordering bij Lindorff en van zowel Lindorff en AfterPay een menselijke reactie.
Bart Smit zou ook op de hoogte gesteld moeten worden van de gang van zaken. Erg slecht voor hun reputatie.