Complaint: Eindafrekening NEM

user-23957 on 05 October 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De eindafrekening klopt niet. Er was van 1jul09-1jul10 een vaste (kale) electriciteitsprijs van EUR 0,06325/kWh; tarief eindafrekening was EUR 0,07000/kWh. De gasprijs stond vast van 1jul09-1jan10 voor EUR 0,09764/m3 (gasprijs incl. regiotoeslag). Vanaf 1jan10 zou het variabele tarief gelden. Het gemiddelde tarief op de faktuur was EUR 0,21225/m3. Het variabele tarief voor bestaande klanten per 1jan10 dat ik terug heb kunnen vinden was EUR 0,28230/m3. Ik kom dan op een gemiddeld tarief van EUR 0,18997/m3.
17/08/10: Eindafrekening ontvangen
18/08/10: Gebeld met NEM, klacht opgenomen
26/08/10: Weer gebeld met NEM, ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden. De termijn was nu ineens gewijzigd naar 14 dagen. Ook nog email gestuurd waarin hele probleem schriftelijk is uitgelegd.
01/09/10: Incassobedrag teruggehaald
14/09/10: Dreigbrief ontvangen
26/09/10: Reactie op email. Electriciteitsprijs zou gecorrigeerd worden; de gasprijs moest nog berekend worden (!)
01/10/10: NEM weer gebeld. De nieuwe rekening zou elk moment kunnen komen
05/10/10: Nog steeds geen nieuwe rekening ontvangen, we zijn inmiddels 6 weken verder.

Naar de geschillencommissie gaan heeft geen zin, het duurt ruim 5 maanden voordat het probleem opgelost wordt. Misschien de rechtsbijstandverzekering of de consumentenbond inschakelen?

Gewenste oplossing

Hoe moeilijk kan het zijn om foutieve tarieven te corrigeren? Moet dit (nu al) 6 weken duren? Dit had binnen een week afgehandeld moeten zijn! En in de reactie op mijn email wordt vermeld dat er uitstel van betaling is verleend tot 12 oktober; als er dan nog geen oplossing is moet IK bellen om uitstel te verlengen. De omgekeerde wereld!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer Schipper,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of