Complaint: S. Meerwijk

user-24633 on 12 October 2010 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

wij hebben een 3 tal polissen afgesloten voor onze kinderen.
Per januari hebben wij de premie betaling voor deze polissen stopgezet.
Hiervan hebben wij via telefonisch contact met Nationaal Spaarfonds melding gemaakt.
De waarde van de polissen willen wij afkopen.
Na dit kenbaar te hebben gemaakt aan Nationaal Spaarfonds is ons de waarde schriftelijk toegezonden.
Wij hebben de benodigde papieren teruggezonden naar Nationaal Spaarfonds.
De afkoop waarde wordt echter niet uitbetaald.
Ik heb zojuist de klantenservice gebeld met de vraag wat het tijdsbestek is waarop de afkoopwaarde plaatsvindt.
Het antwoord van de dame van de klantenservice was hoogst onbevredigend!
” Er is een werkvoorraad dus ik kan u niet vertellen wanneerd deze afkoopwaarde wordt uitbetaald.
Dat kan nog wel enige weken duren.
Sommige polissen staan hier soms wel 1 of 2 jaar in de wacht..”
aldus de klantenservice…..

U begrijpt dat ik dit antwoord absoluut onbevredigend vindt.
Graag ontvang ik van u een bevredigend antwoord op mijn vraag.
Ik ga er namelijk van uit dat de afkoopwaarden van onze polissen niet tot in het oneindige kan worden opgeschoven en dat de werkvoorraad geen excuus mag zijn voor het niet noemen van een betalingstermijn!!

Gewenste oplossing

Het noemen van een maximaal tijdsbestek waarop de afkoopwaarde zal worden uitbetaald.

All complaints of