Complaint: Te hoge voorschotbedragen in rekening brengen en onwelwillend om samen een oplossing te vinden

user-0 on 03 November 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

.

In april 2008 ben ik bij de NEM gekomen, maar in januari 2009 ben ik zonder mijn medeweten overgenomen door Oxxio. Begin februari heb ik toen contact gehad met de NEM en zij verzekerden mij dat ze de overname zouden terugdraaien. Dit is uiteindelijk verwerkt in augustus 2009 tegen de geschatte meterstanden van januari 2009. Op basis van die meterstanden hebben zij een nieuw voorschotbedrag bepaald alsof dit mijn verbruik voor de periode april 2008 t/m augutus 2009 vertegenwoordigde. Door deze onnauwkeurigheid en het feit dat zij geen rekening hebben gehouden met het feit dat ik van januari t/m juli niets betaald heb, heb ik nu in augustus 2010 een afrekening gekregen van ruim € 6000 over het verbruik in de volledige periode van januari 2009 t/m augustus 2010. Voor deze afrekening zijn zij bereid een regeling met ons te treffen dit in 20 maanden af te betelen, waar ik akkoord mee ben, echter nog geen bevestiging van heb ontvangen.
Daarnaast is naar aanleiding van deze afrekening uiteraard weer een nieuw maandbedrag bepaald, alleen hebben ze in eerste instantie wederom niet de juiste periode naast het verbruik gezet. Zij hebben wederom over het hoofd gezien dat de meterstanden die zij augustus 2009 in het systeem hebben gezet niet de meterstanden van dat moment waren, maar de meterstanden van januari 2009, het moment van de onterechte overname door Oxxio. Daardoor hebben zij nu dus een veel te hoog maandbedrag berekend van € 731 per maand, de eerste keer zat bij de eindafrekening in en kon niet meer teruggedraaid worden. Maar rond 20 augustus had ik contact met de NEM, ze vroegen mij de meterstanden door te geven zodat zij een juist maandbedrag konden vaststellen. Prima, denk ik, komt het toch allemaal nog wel redelijk goed. Maar in september word er toch ineens € 731 van mijn rekening geïncasseerd. Dus ik laat de incasso storneren en bel de NEM weer op en zeg dat ze het verkeerde bedrag geïncasseerd hebben, krijg ik wederom te horen dat dit niet meer teruggedraaid kan worden en bovendien dat dit bedrag ook voor oktober alweer onherroepelijk in hun systeem staat. Het enige wat ze konden doen was het over september en oktober teveel berekende bedrag geleidelijk weer verrekenen met het maandbedrag dat vanaf november betaald zou moeten worden.
Dit was voor mij de druppel, ik heb een overstap geregeld naar een andere leverancier en ben nu in afwachting van de laatste afrekening.
Zit ik echter nog met de twee voorschotnota’s van samen € 1462 + € 25 aanmaningskosten over september – 250 die ik heb over gemaakt om mijn goede wil te tonen, totaal € 1237,die ik van hen direct moet voldoen. Ik heb hen aangegeven dat ik dat niet kan, maar zij stellen zich totaal onwelwillend op om met mij een afspraak hierover te maken.

Gewenste oplossing

Ik ga morgen € 506 euro overmaken, waarmee de september factuur volledig betaald is en ik hoop dat deze derhalve niet word doorgestuurd naar een incassobureau. Voor de factuur van oktober wil ik verzoeken om dit mee te nemen in de definitieve eindafrekening, welke ik dan vervolgens in drie maanden wil betalen. En verder zou ik graag zien dat de eerder besproken betalingsregeling voor de afrekening van augustus schriftelijk word bevestigd, zodat we ook met die afbetaling kunnen beginnen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Dubbel contact

All complaints of