Complaint: Verhuizen met omzetten van energieleverancier

user-30053 on 26 November 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 17 maart 2008 zijn wij de nieuwe bewoners geworden van een huis. De vorige eigenaar die wij kennen had zijn energie bij NEM. Wij dachten zoals ze ook zeggen dit contract over te nemen. Elke keer zou ik terug gebeld worden voor stemopnamen. Dat gebeurde nooit. De vorige bewoner heeft ook regelmatig gebeld.Omdat wij elkaar kenden betaalde wij hem het bedrag van de energierekening. Om in ieder geval niet afgesloten te worden. Op een gegeven moment werd ons verteld als de vorige bewoner zou opzeggen inclusief boete dat het eindelijk goed zou komen. De meterstanden konden we al niet doorgeven en is daarna ook nooit meer na gevraagd. Aangezien wij bericht van stedin kregen dat wij binnen zoveel dagen afgelosten konden worden zijn wij weer in zee gegaan met de leverancier die wij altijd al hadden. De meterstanden doorgegeven en dat loopt goed. Echter de eindafrekening van NEM die de vorige bewoner kreeg (waar wij eigenlijk de gebruikers zijn) ligt zo hoog dat wij zelfs na twee jaar dat niet gaan halen. Dan ga je proberen het uit te leggen en een herrekening te vragen. Volgens de leverancier die wij nu hebben is dat al twee maal aangevraagd bij NEM. In het systeem van NEM staat dat alles netjes is afgehandeld en dat we zelfs moesten bij betalen (waar hebben ze dat vandaan dat bij betalen hebben we gedaan maar aan de hand van welke stand?). En ook worden we van het kastje naar de muur gewezen (dit gebeurt ook als de vorige bewoner belt). Bij ons is het jullie zijn nooit klant geweest. Hadden jullie maar niet moeten betalen en je laten afsluiten?
Ja lekker niveau. Laten we dat allemaal maar gaan doen NEM zal daar vast blij mee zijn als niemand meer gaat betalen.
Vraag je na een aantal weken naar iemand die je de vorige keer sprak dan is het een moelijk dossier en ze mag er niet over gaan. Kort om na ruim twee en half jaar. Ben ik nog bezig om in ieder geval reactie te krijgen dat gebeurt al niet (binne vijf werkdagen krijg je terug in de mail, proberen ze) tot de dag van vandaag nog nooit een reactie gehad. De meterstanden van vandaag staan nog ruim onder de eindafrekening van 1 maart 2009. Je krijgt noch reactie noch enig teken.

Gewenste oplossing

Dat ze eindelijk eens gaan reageren en deze zaak serieus nemen. Ieder kind kan zien dat hier gewoon een herrekening moet plaats vinden en dat het niet helemaal logisch is dat ik in 1 jaar voor ongeveer aan twee en half jaar betaald heb (gezien de geschiedenis). Hoe kunne de meterstanden van nu lager liggen dan de eindafrekening. Terwijl dit probleem door een keer terug bellen/schrijven of mailen niet eens hoefde te gebeuren. Dan waren wij gewoon klant vaaf 17maart 2008. Maar ja bellen kost veel moeite geld innen niet.Oplossing reageer eens. En wees eerlijk. Draai er niet om heen. Fouten komen overal voor maar je moet ze wel oppakken.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of