Complaint: NEM

user-3072 on 17 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het afgelopen jaar heb ik al een hoop te verduren gehad met de NEM. Ik ontving geen nota´s, betaalde op eigen initiatief, kreeg brieven van incassobureaus terwijl ik gewoon betaalde. Na een tijdje was het stabiel en kreeg ik eindelijk elke maand weer nota´s en heb ik elke maand netjes betaald. 3 maanden geleden ben ik verhuist, ik heb alles omgezet op het nieuwe adres en ontving een bevestiging van de verhuizing. Vervolgens werd er ineens via automatisch incasso geld van mijn rekening gehaald door de NEM! Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en ik heb altijd per acceptgiro betaald en dit ook bij mijn verhuizing wederom aangegeven. De 2 maanden daarna heb ik geen acceptgiro´s ontvangen, aangezien NEM vaker erg laat is met het omzetten en regelen van overstappen en verhuizingen ging ik er vanuit dat het vanzelf goed zou komen en het tijd zou kosten. Vorige week heb ik toch maar even gebeld, en het blijkt dat ze mijn verhuizing helemaal niet hebben afgerond, ik sta nergens in het bestand. Diezelfde week ontving ik een eindnota van mijn vorige woning. Een bedrag van ruim 400 euro (goedkoper dan essent is het dus al helemaal niet) aangezien ik studeer is het voor mij niet mogelijk om het bedrag in 6 termijnen af te betalen, in 10 termijnen kan het wel. Na dit aangegeven te hebben bij NEM kon er niks voor me geregeld worden, mevrouw heeft het nagevraagd (dus het ismogelijk om het in 10 termijnen af te betalen) maar ik kwam niet in aanmerking. De reden heeft ze me niet vertelt. Hierop heb ik een klacht ingediend bij de NEM. De reactie die ik kreeg was absurd:

“Geachte …,

Onlangs ontvingen wij van u een informatieverzoek. Hieronder vindt u daarop de terugkoppeling.

Omschrijving van uw verzoek of vraag

U geeft aan uw eindnota te willen voldoen in 10 betalingstermijnen. Wij bieden u een regeling aan van 6 termijnen. U geeft aan daarmee niet akkoord te gaan.

Ons antwoord

De reden dat wij u geen betalingsregeling in 10 termijnen kunnen aanbieden, is uw betaalplicht die u met regelmaat niet nakomt. U voldoet het merendeel van uw nota’s na het verstrijken van de uiterlijke betaaldatum. Om die reden kunnen wij geen uitzonderlijke regeling aanbieden. Wij vrezen dat u ook bij zo’n regeling de tijdige betaling van de termijnen niet kunt nakomen.

Wij bieden u nogmaals aan uw jaarafrekening te voldoen in 6 betalingstermijnen. Gaat u hiermee niet akkoord, dan verwachten wij dat u het totaalbedrag voldoet voor het verstrijken van de uiterlijke betaaldatum.”

Hoe kan NEM over mijn betaalplicht spreken, die ik altijd nagekomen ben (muv de afgelopen 2 maanden). NEM heeft, terwijl ik met acceptgiros betaal, zonder mijn toestemming geld van mijn rekening gehaald. Daarnaast verstuurd NEM mij geen acceptgiro’s en verrichten ze half werk door mij wel een bevestiging van verhuizing plus nieuw voorschotbedrag te verzenden. En het vervolgens niet doorzetten binnen het eigen systeem.

Ik snap niet dat NEM zich zo vasthoudt aan de 6 termijnen regeling. Het IS mogelijk om het in 10 termijnen te betalen. Het lijkt er voor mij op dat ze zich niet in kunnen leven in de financiele situatie van een ander en zo snel mogelijk het bedrag binnen hebben. géén klantgerichtheid!!

Gewenste oplossing

De oplossing is dat ik het in 10 termijnen wil en kán betalen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of