Voor bedrijven

KLACHT.nl is een platform dat de dialoog tussen bedrijven en consumenten wil verbeteren, om ervoor te zorgen dat u uw produkten en diensten kunt verbeteren en tevreden klanten krijgt!

Het gebruik van KLACHT.nl is GRATIS voor bedrijven en consumenten. Met het gratis CONNECT pakket krijgt u toegang tot de NAW gegevens van de melder van de klacht. Hieronder vindt u een overzicht van de functies die het GRATIS CONNECT pakket u biedt.

Afbeelding1

 

CONNECT PAKKET AANVRAGEN

INTERACT PAKKET AANVRAGEN


4 redenen om actief aan de slag te gaan met uw klachten

De klachten, complimenten en suggesties zijn afkomstig van klanten die de tijd en moeite hebben genomen om op KLACHT.nl iets over uw bedrijf te vertellen : in feite zeer loyale klanten! Ze willen graag tevreden zijn met uw produkt en gunnen u een kans voor verbetering! Maak  gebruik van deze  feedback en waardevolle klantreacties, want klachten bieden uw bedrijf een kans op :

1. Het verlagen van uw operationele kosten
Het oplossen van klachten kost  geld. Veel klachten komen echter voort uit gebrekkige processen, procedures en communicatie.  Als die structurele problemen niet opgelost worden, zullen de klachten aanhouden en uiteindelijk meer geld kosten.

2. Het verlagen van uw acquisitiekosten
Zoals bekend is het vijf keer duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan om een bestaande klant door goede service te behouden (zie bijvoorbeeld onderzoeken van A.T. Kearney en Bain Company). Zo’n 50% van een verbeterde ervaring van klantenservice zit al in goed klachtenmanagement.

3. Een toename van klantenloyaliteit
Zo’n 75% van de klanten doet opnieuw zaken met een organisatie die problemen van klanten goed en met zorg behandelt. Worden problemen en klachten direct ‘first time fix’ opgelost dan wil zo’n 95% van de klanten opnieuw zaken doen.  Een klant wiens klacht goed is afgehandeld is meer tevreden over de leverancier, dan een klant die geen reden had tot klagen.

4. Een verhoging van omzet en winstgevendheid
Organisaties met goede service laten gemiddeld hogere winstgevendheid zien en groeien elk jaar. Ontevreden klanten zijn een waardevolle bron van leren. Maak het hen gemakkelijk om te klagen, want ze bieden zich gratis aan! Van klanten die ontevreden zijn en niet klagen komt 90% niet terug. Dat is wat bedrijven het meest pijn doet. Goed klachtenmanagement zorgt kortom voor versterking van de concurrentiepositie en levert een positieve bijdrage aan de resultaten onder de streep. (bron : klachtenmanagement.nl)

Download Handleiding KLACHT.nl

Klachten over misbruik kunt u hier melden

Onze Algemene Voorwaarden kunt u hier downloaden