Complaint: Communicatie rond eindafrekening

user-33301 on 03 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De NEM stuurt een eindafrekening die gebaseerd is op geschatte verbruiksgegevens.
Vervolgens is er tijdens legio telefoongesprekken geen doorkomen aan. Iedere medewerker werkt langs anderen heen. Afdelingen weten van elkaar niet wat ze doen. Medewerkers verdiepen zich niet in mijn dossier. Op het moment dat er om beslissingen of acties gevraagd wordt, verschuilen zij zich achter het argument dat zij dat niet kunnen of mogen.
De NEM int ondanks protest ten onrechte ruim € 568. Nadat ik dat gestorneerd heb, gaat er een traject in van dreigbrieven, incassobureau, tot zelfs dreigen met afsluiten van de energievoorziening. In dezelfde tijd wordt mij tijdens legio telefoongesprekken verzekerd dat alles in orde komt of is, dat ik geen actie hoef te ondernemen!
Na een schriftelijke klacht ontvang ik geen ontvangstbevestiging. In de klacht heb ik een duidelijke termijn gesteld. De NEM houdt zich daar niet aan. Wel wordt er na enkele weken een correctienota gemaakt. Die bevat opnieuw fouten. Vervolgens belt een medewerker op om de veronderstelling te uiten, dat nu alles wel in orde zal zijn!
Mijn klacht wordt niet afgehandeld.

Gewenste oplossing

Duidelijke en onmiddellijke afhandeling van mijn klacht.
Expliciete excuses.
Tegemoetkoming in de geleden schade door gederfde arbeidsuren en telefoonkosten.
Verbetering van de bedrijfsprocessen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of