Complaint: onterecht aangemaand door Afterpay

user-36358 on 17 January 2011 about Afterpay in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor de Sint en de Kerst heb ik mijn kado’s besteld bij Intertoys. De eerste levering/betaling is goed verlopen, maar bij de betaling van de kerstkado’s gaat alles mis. De factuur is keurig binnen de gestelde termijn betaald aan Afterpay. Tot mijn verbazing kreeg ik van Afterpay een herinnering na een betalingoverzicht van 24 december 2010 met de mededeling dat ik nog niet betaald had. De gehele factuur was echter al betaald!! Tot overmaat van ramp zijn hierbij ook nog eens 7.50 euro herinneringskosten in rekening gebracht. Uiteraard direct gemaild naar Afterpay, maar zonder succes: Geen reactie. Vervolgens weer een aanmaning ontvangen en weer gemaild. Je raadt het al: geen reactie. Dan maar bellen naar Intertoys. Er blijkt in december een fout bij Afterpay gemaakt te zijn en vele klanten zijn onterecht aangemaand. Ik hoef niets te doen en dit komt vanzelf in orde. Helaas…. weer valt er een brief van Afterpay op de mat. Dit maal is wel mijn betaling verwerkt, maar wil men toch nog graag 7.50 krijgen. En dit voor een onterechte aanmaning!! Weer Intertoys gebeld (ik heb immers bij hen gekocht en niet bij Afterpay.) Er wordt beloofd dat ik word teruggebeld, dus ben nog in afwachting. In de tussentijd toch ook maar zelf Afterpay gebeld (via 038-4264802 want ik wil geen 0900 draaien op mijn kosten!!!), maar men heeft de openingstijden ingekort omdat het zo druk is! MAAK ER DAN NIET ZO’N ZOOITJE VAN!!! Ik ben het zat er kijk voortaan eerst of een bedrijf via Afterpay incasseert voordat ik bestel.

Gewenste oplossing

Ik weet niet of ik echt tevreden kan worden, maar verwacht in ieder geval een snelle correcte afhandeling en een excuses van Afterpay, maar ook van Intertoys. Zou haast zelf een factuur aan hen willen gaan sturen voor alle mailtjes en telefoontjes die ik heb moeten plegen!

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Maandagavond 17 janauri ben ik gebeld door Afterpay. Mijn klacht was via deze site gelezen en behandeld. Ik ben eindelijk in mijn gelijk gesteld en de aanmaning is op 0,-- gezet. Hiermee is mijn klacht afgehandeld. Ik ben tevreden met deze afhandeling, maar vind het heel erg jammer dat dit pas is gebeurd nadat ik mijn klacht openbaar heb gemaakt via deze site. (De mevrouw die mij s avonds om 20.15 belde was overigens zeer vriendelijk en behulpzaam. Dat dan weer wel)

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Afterpay

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Afterpay

Afterpay

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klacht is in overleg en naar tevredenheid van de consument opgelost

All complaints of