Complaint: Opzegging NLEnergie na verhuizing

user-36697 on 19 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In de periode april/augustus 2010 ben ik na een misleidende verkooptruc lid geweest van NLEnergie.
Per 1 augustus 2010 ben ik verhuisd naar een huurhuis waar ik inclusief betaal. De vrouw die mij heeft aangemeld heeft mij destijds verteld dat ik geen boetes of problemen zou krijgen als ik zou verhuizen naar een huis waar de gas/electra inclusief zijn.

Toen ik in augustus ben verhuisd heb ik mijn contract iets te laat opgezegd. Dit kwam omdat ik pas op het laatste moment wist dat ik ging verhuizen.
Nu heb ik tot oktober 2010 moeten betalen voor energie die ik nooit heb ontvangen + kosten voor aanmaningen. Er staat nog steeds een rekening open.

Daarbij heb ik ook nog eens op mijn eindnota een boete van 200 euro moeten betalen voor contractbreuk, terwijl mij door de verkoopster is verzekerd dat ik dit niet hoefde toen ik me inschreef!

Ik snap niet dat ik nog 2 maanden na mijn opzegging voorschotten moet betalen (want dat zijn het toch?!). Na een telefoongesprek met de klantenservice (vreselijk onbeleefd overigens) is mij verteld dat ik dit geld ook niet terug zou krijgen.

Ik heb het gevoel dat ik compleet word leeggeschud!
Dit bedrijf is er op uit om mensen op een hele nare manier geld afhandig te maken, ik zou het bijna crimineel durven noemen!

Gewenste oplossing

– Teruggaaf van de boete (na aantoning bewijs in huidig huurcontract)
– Kwijtschelding van betalingen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of