Complaint: Annulering reis Curacao

user-38936 on 02 February 2011 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn zus en ik werken allebei keihard en hebben allebei een druk gezin. Ik woon al 5 jaar in Italie en heb hier zelf een appartementencomplex. Het leek ons heerlijk om samen een paar dagen tussenuit te gaan naar de zon. Hard gespaard en nu een paar dagen Egypte geboekt.

Door de omstandigheden daar kon onze reis van aanstaande vrijdag niet doorgaan dus maandag direct een nieuwe reis geboekt via ARKE naar Curacao. Ja een hoop extra geld maar wij willen nu eenmaal naar de zon en een paar dagen NIKS hoeven doen. Keurig maandagmiddag een bevestiging ontvangen dus ervanuit gegaan dat alles rond is!

Vanochtend (woensdag 2 febr) zit ik al in het vliegtuig naar nederland om morgenochtend (3 febr) met mijn zus naar Curacao te vliegen als er een mailtje van ARKE binnenkomt bij mijn man dat de reis NIET door kan gaan omdat er geen hotelkamer meer vrij is ??????????

Na uren telefonisch contact met het contactcenter komen we niet verder dan dat het hotel is overgeboekt en er dus geen kamer meer vrij is voor ons. Wij hebben 3 opties:
1. een ander hotel op Curacao maar dan moeten we wel Euro 400,- bij betalen. (let op we hebben het over een reis van slechts 5 dagen!)
2. een hotel op de Domenicaanse republiek voor slechts 3 dagen
3. annuleren

Een vergoeding in de extra kosten is niet bespreekbaar: de boekingskosten worden niet doorgerekend. Gul van ARKE toch, dat is wel Euro 15,- op een bedrag van meer dan Euro 2.000,-.

Buiten het feit dat wij naar ons insziens gewoonweg onklantvriendelijk worden geholpen wordt er aan ons medegedeeld dat zij zich beroepen op een of ander vaag artikel waarin zij het recht hebben om zoveel uur van te voren zomaar een reis te annuleren!!!

Dat er een probleem is, dat kan gebeuren maar ARKE is dan toch degene die dit moet oplossen of in ieder geval moet proberen een oplossing te vinden. Zij vinden de 3 opties genoeg maar sorry dat zijn toch geen opties.

Wij staan met onze rug tegen de muur. Hoe kunnen wij nu binnen een paar uur nog een andere reis vinden en sorry nee ik heb geen vette bankrekening om zomaar even nog een andere reis te boeken in afwachting tot zij een keer geld terug storten! Wij wachten ook nog op teruggave van onze reis naar Egypte.

Tja wat moet je dan? Zit ik al in Nederland, moet ik hier dan maar een week blijven terwijl ik met mijn zus in de zon had kunnen zitten. Volgende week woensdag moet ik terug naar Italie want misschien raar ik moet ook gewoon weer aan het werk. Wij voelen ons genaaid en voor het blok gezet en besluiten om 17.00 uur alsnog de reis te boeken met bijbetaling. We laten er ons deze paar dagen echt niet verpesten door ARKE maar het laatste woord is hier zeker nog niet over gesproken!Zeker niet nu ook de boekingskosten ook gewoon worden doorgerekend!

Ronduit schandalig en wij zullen er zeker meer werk van gaan maken! Wat een slechte service van ARKE nog wel.

Gewenste oplossing

Allereerst welgemeende excuses en een serieuze poging om ons probleem op te lossen. Een tegemoetkoming in de extra kosten lijkt mij toch ook niet echt te veel gevraagd?

All complaints of