Complaint: Incompetente bezorging en service

user-39612 on 08 February 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Inmiddels weet ik dat Selektvracht in Amsterdam veel klachten genereert en de mijne is er een van.

Ik heb een stel schoenen via Plutosport besteld. Met Selektvracht zijn deze verzonden en volgens het systeem bezorgd. Ik heb echter geen pakket gezien. Na contact met de klantenservice van Selektvracht werd mij gezegd dat het pakket toch echt bezorgd was. ‘Nee, ik heb het niet.’ Via de verzender moest ik een onderzoek laten opstarten, maar voor mij konden ze niets doen. Dit onderzoek duurt twee weken en voordat het opgelost is, ben ik dan drie week verder. De servicedesk wou niets ondernemen, terwijl dit probleem in vijf minuten kon zijn opgelost met een belletje naar de bezorger of depot. Dat kon niet gedaan worden. De medewerker was ronduit schofferend.

Ik heb opnieuw schoenen besteld, want drie weken wachten is mij teveel. Dit maal kon het pakket volgens Selektvracht bij afwezigheid van mij niet bezorgd worden. Ik was thuis, dus hier moest iets fout gaan. Zelf een onderzoek opgezet en ik vermoedde dat de bezorger het pakket op een fout adres probeerde aan te bieden. Ik opnieuw bellen naar Selektvracht. Nu een mevrouw die vriendelijk en doortastend bleek. Ze verbond me door met de Hemweg om de zaken direct te regelen maar dat lukte niet door drukte. Via de mail, want God wat kost me dat een duiten, nogmaals een klacht gestuurd. Maar het antwoord was: u moet niet bij ons zijn maar bij de afzender. Als er een berichtje was gestuurd naar de Hemweg dan was alles binnen korte tijd opgelost. Het pakket is onverrichter zake terug gestuurd.

Dit heeft niet enkel een hoop ergernis opgeleverd en tijd gekost (ik ben nu bijna twee week er mee bezig), de schoenen in de winkel kopen is al bijna goedkoper door de kosten die ik heb moeten maken met de ‘service’ van Selektvracht, ongeveer twintig euro ex. verzendkosten. 25 euro betalen voor een zending die niet geleverd wordt door stommiteiten bij Selektvracht.

En wat ik niet snap is dat er een betaald nummer is opgezet waar het merendeel van de medewerkers zegt: wij kunnen niets voor u betekenen, u zult met de afzender contact moeten opnemen. Waarom dan een betaald servicenummer?

Gewenste oplossing

Als Selektvracht zijn verantwoording neemt, dan leidt dit tot het volgende:
– Bij fouten gemaakt door Selektvracht, de kosten niet voor rekening van de geadresseerde of verzender.
– Verkorten van de reactietijd bij een probleem van tien werkdagen naar twee werkdagen. In vijf minuten kun je met een bezorger bellen en overleggen waar het mis is gegaan. Nu is er al acht dagen DAGELIJKS contact met de verzender en nog geen steek verder! Tel die tijd maar eens op…
– Training van telefoonmedewerkers. Duidelijk Nederlands spreken a.u.b. en een klacht fatsoenlijk afhandelen. Ik betaal 40 cent per minuut en wordt nog geschoffeerd ook.
– Mijn gemaakte kosten van 20 euro terug (bellen met Selektvracht en verzender).
– Een officieel schriftelijk excuus, plus een gebaar van Selektvracht ter compensatie van tijd en ergernis. Dit is voor mij heel belangrijk. Het moet Selektvracht meer kosten de problemen niet op te lossen dan wel. Denk bijv. aan een fikse cadeaubon, kaarten voor theatervoorstelling.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Op de klacht is inmiddels op gereageerd door een manager. En ik moet zeggen: ze is uitmuntend behandeld en met de grootste zorg. Kosten worden vergoed. Chapeau!

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is in behandeling genomen. Tevens is er met de klant naar een oplossing gezocht.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Selektvracht B.V. Team

All complaints of