Complaint: overmaking geld van ING naar Spaarrekening bij SNS

user-42722 on 04 March 2011 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanochtend, 2 mrt11, heb ik een flink bedrag van mijn gewone rekening bij ing gestort via internet op mijn spaarplusrekening bij sns. Van mijn gewone rekening is het geld meteen afgeschreven. Op mijn spaarekening is niets te zien. Gebeld naar sns: reactie: dat duurt 2tot 3 werkdagen. Gevraagd: waar zweeft dan nu dat geld want het is afgeschreven. Ben verwezen naar Equens. Gebeld naar E: wij doen niets voor particulieren!! Zo verlies ik dus rente en wie steekt die in zijn zak? Bij bijvoorbeeld een miljoen of bijv 10.000 verlies ik een hoop rente. Ik wil geen ene cent rente verliezen.

Gewenste oplossing

Dat ik weet waar mijn geld zweeft nu, wie de rente opstrijkt en dat ik die uitbetaald krijg.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste nolte5000, We vinden het vervelend dat het betalingsproces niet aan uw verwachtingen voldoet en geven dan ook graag een toelichting op de rol van SNS Bank in dit geval. Als er een bedrag wordt overgeboekt van een externe bank naar de SNS Bank, dan wordt deze transactie eerst verwerkt door Equens. Transacties tussen rekeningen van SNS Bank worden per direct verwerkt. Hoe de verwerkingsprocedure bij overboekingen vanaf externe rekeningen verloopt, leggen wij u graag uit. SNS Bank verwerkt de transactie direct, waarna deze op de zogeheten ‘betaalrol’ bij Equens terecht komt. Equens is de tussenpersoon van de Nederlandse banken die ervoor zorgt dat de geldstromen tussen de verschillende banken goed worden verlopen. De verwerkingsduur van de transactie is afhankelijk van de drukte in het betalingsverkeer en de procedure van de ontvangende bank. Gemiddeld neemt dit 1tot 3 werkdagen in beslag. Wanneer een betaalopdracht in de avonduren wordt ingevoerd, kan de verwerking van de opdracht meer tijd in beslag nemen dan wanneer dat ’s ochtends gebeurd. Dit heeft te maken met de verwerkingstijden van de systemen bij Equens. In het weekend en op feestdagen ligt de verwerking van transacties stil. Bovengenoemd proces is de normale procedure. Dient het geld eerder beschikbaar te zijn op de andere rekening, dan kunt u het beste gebruik maken van een spoedoverboeking. Bij een spoedoverboeking staat het bedrag binnen 2 uur op de ontvangende externe rekening. Hierdoor zal er geen of beperkt renteverlies zijn. We hopen met deze toelichting duidelijkheid te hebben gegeven over het betaalproces. Met vriendelijke groet, SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that SNS Bank posted

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Met deze uitleg heb ik maar gedeeltelijk uitleg gekregen want wie betaalt mij de rente die ik verlies hiermee? Stel, ik heb 10.000 gestort! Dat is nogal een bedrag. Mag de bank via Equens daar 3 werkdagen over doen? Dat zou toch te gek zijn. Ik voel mij niet gehoord noch geholpen met deze uitleg.

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste Nolte5000, We hebben de intentie om uw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden en vinden het daarom vervelend dat u zich niet gehoord of geholpen voelt. We willen daarom heel graag uitzoeken wat er precies is gebeurd bij deze overboeking. Zowel bij ons als bij Equens. Daarvoor hebben we wel uw gegevens nodig. We zouden het op prijs stellen als u uw rekeningnummer en contactgegevens per e-mail zou willen sturen naar webcare@sns.nl. We zullen dan het betaalproces m.b.t. uw overboeking onderzoeken en u hierna uitgebreid informeren. Met vriendelijke groet, SNS Bank Webcare Tibor

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Als er een bedrag wordt overgeboekt van een externe bank naar de SNS Bank, dan wordt deze transactie eerst verwerkt door Equens. Transacties tussen rekeningen van SNS Bank worden per direct verwerkt. Hoe de verwerkingsprocedure bij overboekingen vanaf externe rekeningen verloopt, leggen wij u graag uit. SNS Bank verwerkt de transactie direct, waarna deze op de zogeheten ‘betaalrol’ bij Equens terecht komt. Equens is de tussenpersoon van de Nederlandse banken die ervoor zorgt dat de geldstromen tussen de verschillende banken goed worden verlopen. De verwerkingsduur van de transactie is afhankelijk van de drukte in het betalingsverkeer en de procedure van de ontvangende bank. Gemiddeld neemt dit 1tot 3 werkdagen in beslag. Wanneer een betaalopdracht in de avonduren wordt ingevoerd, kan de verwerking van de opdracht meer tijd in beslag nemen dan wanneer dat ’s ochtends gebeurd. Dit heeft te maken met de verwerkingstijden van de systemen bij Equens. In het weekend en op feestdagen ligt de verwerking van transacties stil.

Bovengenoemd proces is de normale procedure. Dient het geld eerder beschikbaar te zijn op de andere rekening, dan kunt u het beste gebruik maken van een spoedoverboeking. Bij een spoedoverboeking staat het bedrag binnen 2 uur op de ontvangende externe rekening. Hierdoor zal er geen of beperkt renteverlies zijn.

All complaints of