My complaint:
Kon op vakantie in egypte niet pinnen. Bij de lokale bank aldaar gevraagd: het bleek dat sommige banken standard de passen voor africa blokeren. Vanuit Egypte aan de bank gevraagd om te deblokeren. Ze reageerden per email terwijl ik had gevraagd had om te bellen omdat internetten moeilijk was op die locatie. Ik ging zelf bellen met de internationale hulplijn en kreeg een antwoordapparaat aan de lijn, dat verwees naar de website. De email zei dat mijn pas geblokeerd was en dat ik in het buitenland niet meer dan 500 Euro per dag kon pinnen. Dit terwijl ik had gemeld dat ik helemaal niet kon pinnen. Ik kon met veel moeite terug emailen met de vraag om te bellen en de pas onmiddelijk te blokeren. Men emailde terug dat er nu het noodvalplan inging en dat ik een aantal vragen moest beantwoorden (zoals heeft u de digipas bij u…). De bankpas is nog steeds geblokeerd en ik bleef zonder geld zitten.
Gewenste oplossing
Als de wereldpas niet in de hele wereld werkt moet dit van te voren gemeld worden. Klachtenoplossing was ronduit zielig te noemen. Ik wil alle kosten die ik heb moeten maken vergoed krijgen inclusief de kosten van de vakantie want die was volledig verknoeid.