Complaint: Moeilijkheden bij opzeggen

user-45600 on 31 March 2011 about Fit 4 Free in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Hierbij wil ik mijn beklag doen over de sportconcern ‘ Fit for Free’

Ik ben hiervan lid geweest en na 1,5 jaar heb ik mij via een brief afgemeld, ik kreeg netjes bericht met de melding dat ik mijn pas ook moest inleveren. Dit had ik al gedaan bij mijn laatste bezoek dus dacht dat het daarbij bleef. Bij het inleveren van de pas (waar overigens twee mensen bij aanwezig waren en als getuige kunnen dienen) heb ik geen ontvangst bewijs ontvangen.

Na een tijdje werd er toch steeds 2,95 van mijn rekening afgeschreven omdat het pasje was omgezet in een kortingspas. Ik maak hier dus geen gebruik van!

Hierop heb ik contact gezocht met Fit for Free, die overigens alleen te bereiken is via een 0900 nr. (40 eurocent per minuut) en de situatie voorgelegd, dit heb ik ook bij de betreffende sportfiliaal gedaan. Beiden lieten mij weten dat de enige oplossing is om een nieuwe pas te kopen ter waarde van 25 euro!! en deze vervolgens in te leveren. Dit lijkt mij zeer onterecht aangezien ik de pas netjes heb ingeleverd.

Vervolgens krijg ik nog een aanmaning op de 5,90 die ik volgens Fit for Free schuldig aan hen ben. En hierbij hebben ze 40 euro!!! extra kosten gerekend. Als ik mij niet vergis is dit in tegenstrijd met de wet van staffel, ongeacht dat zij geen incassobureau zijn. Het is bespottelijk dat ik voor een administratieve fout van de kant van Fit for Free moet op draaien.

Ik zal de kosten helaas moeten betalen omdat ik wil voorkomen dat er nog meer onnodige kosten bijkomen maar ik ben uiterst ontevreden over het gebrek aan service en de oneerlijke werkwijze van Fit for Free.

Desired solution:

Als ik geen 25 euro moet betalen voor een pasje die ik vervolgens weer moet inleveren en als ze de 40 euro extra kosten terugtrekken.

All complaints of