My complaint:
Ik koop in de uitverkoop een Kartner hogedrukreiniger bij praxis aan de Ringbaan-Zuid in Tilburg. Het is een hogedrukreiniger zonder hulpstukken. Ik vraag nog aan de verkoper waarom er niet de hulpstukken bijzitten. Hij zegt dat die uit de winkel zijn gestolen (showmodel) met de hogedrukreiniger zelf is niets aan de hand, aldus de verkoper.
Ik heb dit apparaat gekocht ongeveer 7 maanden geleden en thuis in de garage gelegd. Twee weken terug wilde ik de hogedrukreiniger uitproberen. Hij deed het niet.
Ik heb jaren bij Praxis gekocht, drie huizen verbouwd, duizenden euro’s besteed maar dit keer kon ik de bon niet meer terugvinden.
De verkoper kon wel aan de aanbiedingssticker zien dat het bij de praxis aan de Ringbaan Zuid was gekocht. Men wilde het apparaat niet terugnemen omdat er geen bon bij kon worden overhandigd. Ik vind dat dat hier een uitzondering op zijn plaats is. Er is een bewijs dat het daar gekocht is middels de sticker, hij is ongebruikt dat kun je zien aan het apparaat, helemaal geen gebruikerssporen. Ik heb contact gehad met de Heer Koert Nijmeler de manager van de Praxis. Hij had geinformeerd bij de Kartner, Het apparaat kon binnen de garantietermijn vallen. Maar helaas er waren geen mogelijkheden om het apparaat voor reparatie op hun kosten in te sturen. Hij kwam met een aanbod, een Kartner tegen inkoop. 119 euro. Ik zou dan 119 euro moeten betalen plus de aanschafprijs van de aanbieding die ik reeds heb betaald zonder een werkend apparaat. Dat vind ik niet juist. Ik heb de bon niet maar ik heb een kapot apparaat gekocht, ik ben bedonderd. Ik wil graag dat de hogedrukreiniger wordt ingestuurd voor reparatie, er staat twee jaar garantie op.
Graag u reactie. Ik heb de hogedrukreiniger bij Praxis laten staan tegen de wil van de betreffende manager, ik neem hem niet voordat er een fatsoenlijke oplossing is. Ik heb in het verleden via het programma Kassa van de VARA een zaak gehad die uiteidelijk na een TV optreden is opgelost.
Desired solution:
Gewoon dat het apparaat voor reparatie wordt aangeboden aan Kartner en dat zij de hogedrukreiniger zonder kosten weer herstellen. Het is een ongebruikt apparaat.De manager adviseerde mij zelf met Kartner contact op te nemen dat is de verkeerde volgorde. Praxis moet opkomen voor klanten in deze, zeker een klant die echt duizende euro's heeft besteed bij de Praxis aan de Ringbaan-Zuide en lovense kanaaldijk in Tilburg.