Complaint: NL Energie? Gewoon niet doen

user-49009 on 08 May 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik betaalde, net als bij de leverancier daarvóór (Essent) in 2010 €274 voorschot per maand voor elektriciteit + gas. Ik was overgestapt naar NL Energie op advies van gaslicht.com. 2010 was een lange, koude winter, dus dat er een nabetaling aan zat te komen was niet verwonderlijk: €849,37.

Vervolgens, dus???, verhoogt NL Energie mijn maandbedrag van €274 naar … €453. Is €179 euro per maand = €2148 méér per jaar. Mijn huis is hetzelfde, er is niets aan veranderd of toegevoegd, het verbruik is niet veranderd, niet elke winter is koud en lang, dus wat is hier aan de hand? Zijn we NL Energie aan het voorfinancieren?

Desired solution:

Een veel lager maandbedrag en terugstorting van het teveel voorgeschoten bedrag.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw ,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of