Complaint: Hoe moeilijk kan het zijn?

user-52131 on 07 June 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanaf half mei kon ik een aantal kanalen niet meer ontvangen. Na zoeken op de website bleek dat je een gecertificeerde ontvanger nodig hebt. Nog een ouwe Irdeto kaart en ontvanger. Toch fijn dat dit van te voren even gemeld is (sic).
Al jaren hadden we 2 abonnementen in huis maar tegenwoordig is ook 1 abonnement met een extra kaart voor een 2e TV mogelijk. Dus nieuwe gecertificeerde ontvanger aangeschaft en telefonisch verzocht om 1 abonnement te annuleren en voor de ander een nieuwe kaart af te geven plus een kaart voor een 2e TV, en uitbreiding van Basis naar Familiepakket.Alles in 1 keer goed geregeld denk je dan.
Ik verwacht dus, zoals de website opgeeft, een oranje(hoofd)kaart plus een blauwe(2e TV) kaart. Ontvang een oranje kaart, en 2 dagen later nog een oranje kaart. Nog wel even de oude Irdeto kaart terugsturen, anders wordt er 59,50 afgeschreven. Dit was de “waarde” van de kaart tot het einde van de contract datum, en zou gebruikt worden om de éénmalige kosten mee te dekken.
Van de extra zenders uit het familie pakket ontvang ik alleen de 2 Belgische zenders, de rest niet…terwijl er nb. in de brief staat dat ik 3 weken lang als “aardigheidje” gratis ALLE zenders kan zien m.u.v. filmnet.
Dan wordt er vervolgens 31,50 als maandelijkse kosten afgeschreven met de omschrijving “2 x familie pakket” Ehm….14,95 plus 2,50 is toch 17,45, niet 31,50.
Nog maar eens even in de online nota kijken….oh, er is geen online nota voor me beschikbaar, schiet lekker op zo.
Inmiddels al ettelijke telefoontjes gepleegd, met lange wachttijden en het lijkt elke keer wel alsof er niemand met een IQ van boven de 80 werkt, waarschijnlijk de reden dat je ook geen klachten kan e-mailen.
En nu?….Nu maar hopen dat dit opgepikt wordt en de zaak eindelijk wordt rechtgetrokken. Ik heb er echter een hard hoofd in.

Desired solution:

Dat de 2 kaarten als master en 2e kaart worden beschouwd en dusdanig wordt afgerekend. Desnoods dat 1 kaart wordt geannuleerd en er een blauwe wordt opgestuurd.
Dat ik alle zenders uit het familiepakket kan ontvangen, op BEIDE kaarten, het "aardigheidje" van 3 weken gratis alle zenders mogen ze houden, als ze dit nu maar goed regelen.
Restitutie van het teveel betaalde; en dan heb ik het nog niet eens over de telefoonkosten.

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Wij vinden het vervelend dat u niet alle zenders uit het Familie-pakket kunt ontvangen. Wel kunnen wij bevestigen dat de pakketten juist zijn geregistreerd. De nota is wel correct. Bij het afsluiten van een nieuwe abonnement worden er echter eenmalige administratiekosten in rekening gebracht. U zult merken dat vanaf deze maand enkel de abonnementskosten in rekening worden gebracht. Indien u -ook vandaag- nog niet over alle zenders beschikt, zouden wij graag willen weten om welke zenders dit gaat, en welke satellietontvanger u in gebruik heeft. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Nog geen 2e reactie op mijn antwoorden op de eerste reactie van Canaldigitaal, dus nogmaals: 1. Ik ga er vanuit dat het gestelde over het abonnementsgeld correct is. Dank voor de uitleg. 2. Heb ik de website dan niet goed begrepen dat ik een oranje (hoofd) kaart en een blauw/grijze (2e) kaart zou moeten hebben ontvangen? 4. De (gecertificeerde) ontvangers in gebruik zijn Philips DSR2221/03 (op aanraden van Canaaldigitaal) en een Thompson TS4H. 3. 16 juni, Ik ontvang nog steeds niet alle kanalen die ik zou moeten ontvangen. ik mis nog steeds: Boomerang Hallmark 13th Street Foxlife Extreme Sports Body in Balance Duck TV Jim Jam History Holland doc 24 Consumenten TV GTV Humor TV Nostalgie net Nat Geo Wild ATV RTV West L1 Eigenlijk heb ik buiten het basis pakket alleen de 2 Vlaamse zenders en TCM/Cartoon Network. Gaarne actie!

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Nog maar een reactie.... Bij het plaatsen van de klacht hoop je dat het dan binnenkort wat beter zal gaan. Niets is echter minder waar... Sinds vandaag heb ik geen MTV kanalen meer, geen CNN, BBC World, Bloomberg, geen Andalucia TV, Extremadura TV, Tele Madrid. ik weet het onderhand niet meer, maar wordt er aardig hopeloos van inmiddels. En dus nogmaals de vraag...HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN om in ieder geval te vertellen WAAROM het niet werkt...

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

All complaints of