My complaint:
Al ruim een half jaar staat het televisiebeeld nu op zwart………….
Hoewel het abonnementsgeld wel degelijk voldaan was,heeft Canaldigitaal de ontvangst geblokkeerd.Bij een schriftelijke klacht daarover deed Canaldigitaal er vervolgens meer als een maand over om een “prefab” niet terzake doende antwoord te formuleren,inhoudelijk gingen zij daarbij echter niet in op de klacht.In feite negeert Canaldigitaal hiermee dus de klacht en doet geen moeite om in welke vorm dan ook de relatie met de klant te herstellen.
Ook op dit forum is Canaldigitaal inhoudelijk nog steeds niet in op de klacht ingegaan,maar beperkt zich tot het verstrekken van niet terzake doende informatie …
Canaldigitaal:”Het uitschakelen van een actief abonnement kan enkel worden veroorzaakt door een situatie waarin een abonnee niet in staat is geweest, om aan de betalingen voor het abonnement te voldoen.”
Het ligt volgens Canaldigitaal dus altijd aan de abonnee?
Dat Canaaldigitaal op 23-12-2010 een herinnering stuurt omtrent een volgens hun openstaande rekening die echter op 21-12 voldaan is doet dus blijkbaar niet terzake.
N.a.v. mijn opmerking daarover heb ik niets meer van Canaaldigitaal vernomen,men wil zelfs de dialoog niet aangaan blijkbaar.
Canaldigitaal:”Emails worden altijd beantwoord.In sommige gevallen kan dit wat langer duren”….Dat klopt…Canaldigitaal deed er immers zelfs meer als een maand over om een simpele email te beantwoorden,maar gaat ook dan inhoudelijk niet in op de klacht in.
Canaldigitaal”Wij zijn telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 0900-9323 (15 cent per minuut) van maandag t/m zaterdag van 09:00 uur – 21:00 uur. Indien de wachttijden aan de lange kant zijn, adviseren wij u om op een later tijdstip nogmaals te bellen. Langere wachttijden dan gebruikelijk worden direct gemeld bij telefonisch contact.”
Canaldigitaal houdt op deze manier letterlijk zijn klanten aan het lijntje….Geld aan klanten met vragen over gebrekkige dienstverlening verdienen door ze in een wachtrij te plaatsen en dat klantenservice noemen is al uiterst dubieus.Bij uiterst lange wachttijden adviseren om later nog maar eens terug te bellen en ze zo nogmaals geld uit de zak te kloppen schandalig.
Canaldigitaal houdt dus vrijwel op alle nivo’s letterlijk zijn klanten aan het lijntje….
Abonnementsgelden opstrijken en geen diensten leveren is op zich al een behoorlijk kwalijke zaak.Als een klant daar vervolgens uiteindelijk ook schriftelijk zijn beklag over doet de inhoud van de klacht te omzijlen/negeren, niet de moeite nemen om inhoudelijk op de zaak in te gaan en daarin persistent volharden om vervolgens daarna in het geheel niet meer te reageren gaat nog een stapje verder ….dat ruikt naar oplichting.
Bovendien heb ik SCHRIFTELIJK gereageerd en is het dus geen pas om te stellen dat ik maar moet proberen om per telefoon iemand te spreken te krijgen.Je zou het eerder andersom verwachten
Het grote aantal klachten over de slechte bereikbaarheid en de wijze waarop Canaldigitaal omgaat met klachten over hun producten zou de bedrijfsvoerders tot nadenken moeten stemmen.
Uit de reacties van Canaldigitaal blijkt echter het ontbreken van enige wil tot oplossingsgericht denken.Men doet alsof de neus bloedt….Onderwijl blijft men in gebreke……..
Als klap op de vuurpijl ontving ik overigens recent van Canaldigitaal doodleuk een volgende factuur voor diensten die nog steeds niet geleverd worden!!
Heeft iemand op dit forum nog enige suggestie hoe verder met deze materie om te gaan?
Gewenste oplossing
Canaldigitaal dient fatsoenlijk per telefoon of mail bereikbaar te zijn. Canaldigitaal dient zich daarbij klantgericht op te stellen,klachten van klanten serieus te nemen en adequaat te reageren indien daar aanleiding toe is.
Ik laat het in eerste instantie aan Canaldigitaal om een voorstel te doen om gemaakte kosten en mijn inmiddels redelijke hoge mate van onvrede te compenseren.De maanden waarin ik geen diensten heb ontvangen dienen uiteraard daarbij minimaal meegenomen te worden.

