My complaint:
Vanaf 7 juni is er elke dag een koerier geweest om mijn pakketje uit het buitenland te bezorgen. Ik ben overdags echter nooit thuis. Ik heb inmiddels al drie briefjes ontvangen, daar staat een tel nr op van het depot maar die neemt de telefoon nimmer op (op alle mogelijke tijdstippen geprobeerd). Daarnaast is er op geen van de drie briefjes de barcode genoteerd dus ik kan deze zelf ook niet tracken.
Tot slot, het briefje van 8 juni gaf aan dat de volgende poging 9 juni zou zijn tussen 18 – 21. Ik was weliswaar 18.10 thuis, maar de koerier had niet echt ver kunnen zijn als hij daadwerkelijk op de afgesproken tijd was gekomen. Indien er een manier was om hem te bereiken had ik wellicht mijn pakket kunnen bemachtigen.
Na wat gezocht op internet lees ik enorm veel soortgelijke klachten over de werkwijze van Selektvracht, die zelfs uit 2004 dateren. Blijkbaar zijn de klanten niet tevreden, maar er is geen verbetering waar te nemen.
Desired solution:
Dat het pakketje op een depot wordt achtergelaten, zodat deze niet wordt teruggestuurd naar de afzender. Daarnaast betere bereikbaarheid van selekt vracht. Het vermelden van de barcode van het pakket op het briefje. En eventueel een mogelijkheid om contact op te nemen met de desbetreffende koerier (bij andere postbedrijven kan dit al jaren).