Complaint: Pakket niet bezorgd, maar wel de besteller voor de deur

user-54220 on 29 June 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Dinsdag 21 juni 2011 komt een auto van Selektvracht op het erf en wil een pakketje afleveren, maar dat pakketje is onvindbaar in de auto. Ik spreek de bestelster aan en zie op de afleverlijst dat het een pakketje aan mij via Deutsche Post is. Er volgt een warrig verhaal dat het wellicht bij het vorige adres is fout gegaan, maar dat het dan wel de volgende dag zal worden bezorgd. De volgende dag geen bezorging, dus met de klantenservice 10 minuten € 0,40 p/min. gebeld. Uitgelegd dat het waarschijnlijk een pakketje van Lidl was uit Duitsland n.a.v. een klacht. Ik weet dat niet zeker daar ik van Lidl geen bericht heb ontvangen van toezending van een pakket. In het systeem staat het pakketje als bezorgd, maar dat is niet aan mij gebeurd. De klacht zou via de verzender moeten lopen, maar in mijn geval zou men het intern gaan uitzoeken. Ik zou worden teruggebeld. Vrijdags is er nog niet teruggebeld en ik heb via de website van Selektvracht de klantenservice opnieuw de zaak per mail aangegeven en verzocht mij terug te bellen of te mailen.
Woensdag 29 juni 2011 nog steeds geen bericht, dus maar weer gebeld met de klantenservice van Selektvracht, die mij heel nors te woord stond en aangaf dat de klacht toch via (de mij onbekende) verzender moet verlopen en dat de contracten met Deutsche post over klachtenafhandeling boven die van de ontvanger staan. Ik heb aangegeven dat het mij simpel leek om de bestelster van de route te vragen wat er gebeurd is met het pakketje en dit terug te koppelen, maar daar is geen sprake van. De klacht moet via de verzender van het pakketje. Stel dat het pakketje niet van Lidl afkomstig is, dan ben ik dus een voor mij bestemd pakket kwijt. Ik moet nu kosten maken om bij Lidl uit te zoeken of zij uberhaupt een pakketje hebben gezonden.

Desired solution:

Ik wil graag weten wat er met mijn pakket is gebeurd en dat het getraceerd wordt. Tevens wil ik de status van bezorgd omgezet zien in zoekgeraakt.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Selektvracht posted

Responded on 22 August 2011 at 06:34

Bovenstaande oplossing is een leugen. Er is nooit contact geweest met mij door Selektvracht, laat staan dat er excuses gemaakt zijn. Inmiddels is mij gebleken dat Lidl geen pakketje heeft gezonden, maar wat het wel geweest is, blijft een raadsel. Rob Stevens

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is in behandeling genomen. Tevens is er met de klant naar een oplossing gezocht.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Selektvracht B.V. Team

All complaints of