Complaint: Toch variabel tarief bij 1 jr vast Energiedirect

user-24171 on 04 July 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb geconstateerd dat mijn tarieven op de site van Energiedirect niet overeenkomen met de 2011 afgesproken voor 1 jaar vaste tarieven, vorig jaar afgesloten.

Nader onderzoek leert dat ED als start van de vaste periode de aanmeldingsdatum hanteert en bij jaarcontracten met vaste tarieven gedeeltelijk een (doorgaans hoger) variabel tarief in rekening brengt zonder enige vorm van informatie en/of toelichting.

Het lijkt mij passend dat klanten in vergelijkbare situaties erop attent worden gemaakt dat Energiedirect – zonder enige vorm van informatie of toelichting, je moet er terloops achter komen – een “truc speciaal” hanteert om een bepaalde periode de (onvoordeligere) variabele tarieven in rekening te brengen.

Gewenste oplossing

Ik verzoek u de jaarnota per 15 juni 2011 op te maken op basis van de voor 1 jaar overeengekomen vaste tarieven.

Tevens vraag ik u ten overvloede te bevestigen dat u kennis heeft genomen dat vanaf 15 juni 2011 de voor 1 jaar vaste tarieven van de CIE4 van VEH – zie de procedure november/december 2010 – voor mij van toepassing zijn.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

13 years ago - Hoi OpzeggerXR, We vinden het vervelend om te horen dat het zo gelopen is. Ik wil graag samen met je tot een oplossing komen. Stuur je gegevens even naar onlineservice@energiedirect.nl. Groetjes ^Roos

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Beste Roos van Webcare Energiedirect 2. Inmiddels heb ik zelf (!!!) mijn jaarnota op basis van de voor 1 jaar vaste tarieven opgesteld en aan ED toegezonden. ED heeft die calculatie zonder enige toelichting of commentaar overgenomen! Het moet toch niet gekker worden. De Vereniging Eigen Huis heb ik moeten inschakelen om de door de netbeheerder aangekondigde afsluiting te voorkomen; ik had per slot van rekening gebruik gemaakt van de Collectieve Veiling van VEH als aansluitende overeenkomst met ED. Al met al: Er is nog voldoende ruimte om de slogan van ED "We helpen onze klanten graag verder" , invulling te geven. Heb daar wel mijn bedenkingen over !

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Er is contact geweest en een gepaste oplossing tot stand gekomen.

All complaints of