Complaint: Arriva een onderwerp voor Kafka

user-55257 on 12 July 2011 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 8 februari had ik al een persoonlijke ov-chipkaart. Kon hem op de waterbus toen ineens nog niet gebruiken. Wel € 7.50 afgeschreven. Op 5 mei laten activeren. Op 10 mei 20 euro afgeschreven volgens afspraak. Ik koos voor een persoonlijke kaart om de bejaardenkorting niet te missen, op 5 mei kostte de kaart slechts 1 euro. Mijn schade 6,50 euro en er waren al een paar maanden verlopen van de tijd dat de kaart geldig is. Op 6 juni weer € 20,- afgeschreven. Ik had toen pas 11 maal met de kaart met de waterbus gereisd.
Op kantoor in Dordrecht wist men van niets. Ik moest bellen. Dat hielp ook niet. Daar wilde men mij wijs maken dat ik een paar maal niet uitgecheckt had. Dit is uitgesloten! De eerste keer op 5 mei heeft de controleur het voor gedaan tijdens de overtocht Papendrecht Dordrecht v.v. houd ik de kaart in mijn hand om het uitcheckken niet te vergeten. Al ben ik 69 jaar ben ik toch nog lang niet dement. Als er door het niet gewend zijn toch iets mis is gegaan vind ik € 4 boete wel draconisch!
Het is ook smerig dat de overtocht meteen met ca. 20 cent verhoogd is. Bij Arriva zal wel niemand weten dat Kafka een groot schrijver was over zulk soort spookachtige onderwerpen. Gratis les dus! Cijfer 0 voor Arriva
Dat u nu de klacht pas ontvangt komt omdat uw geniale medewerkers mij van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Zo wordt een bejaarde man gepakt. Shame on you.

Desired solution:

Gewoon 1 x 20 euro terugstorten, 6,50 euro terug aan kaartkosten. Voortaan handelen volgens afspraak: zodra mijn saldo beneden 5 euro komt afschrijven tot 20 euro.

All complaints of