Complaint: Enorm probleem: zelf opzeggen bij Energiedirect

user-56640 on 28 July 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het is echt een belachelijke situatie, waar ook “kastje naar de muur van toepassing is”.
Ik wil miv 1.9.2011 mijn contract met hen opzeggen. Energiedirect geeft aan dat ik dat zelf niet kan en dat dat MOET verlopen via een andere (voor mij nieuwe) energieleverancier. Ik heb zelf de overeenkomst met Energiedirect gesloten waarin staat dat IK de overeenkomst moet opzeggen. Daar ik nog niet gekozen heb voor de volgende leverancier volg ik die weg.
Zij weigeren mijn opzegging in behandeling te nemen en geven aan dat ik zelfs stilzwijgend met hen door MOET na 1.9.2011 als er niet opgezegd is door een andere leverancier.
Ik heb dat NIET afgesproken met Energiedirect en ik heb nu al drie keer laten weten dat ik stop men energiedirect miv 1.9.2011.
Zij WEIGEREN de opzegging te accepteren!
Dit kan toch niet?!

Desired solution:

Als ze accepteren dat ik miv 1.9.2011 geen klant meer ben en ik dat zelf kan regelen.
Dit wil ik bovendien bevestigd krijgen per mail.
Dat is de afspraak die ik maakte.

Message from

13 years ago - Doorzetten. Zie mijn klacht van 7 oktober 2010. De uiteindelijke reactie van ED toentertijd:Naar aanleiding van uw klacht reageer ik namens energie:direct. U geeft aan dat u uw huidige eenjarige contract alvast wilt opzeggen per einde contractdatum. U gaf zelf al te kennen dat in de algemene voorwaarden van energie:direct staat dat het contract tot 7 dagen voor de einddatum van het contract kan worden beëindigd. Dit is dan ook correct. Uw einddatum bij energie:direct is 14 juni 2011. Vanaf deze datum moet er een andere energieleverancier bekent zijn bij de netbeheerder, wanneer dit niet het geval is, is energie:direct verplicht het contract automatisch te verlengen. Dit kunt u ook terugvinden in de leveringsovereenkomst. De reden voor dit besluit komt voort uit het feit dat een energieleverancier niet zomaar mag stoppen met de levering van gas en stroom, omdat dit primaire levensbehoeftes zijn. Het is daarom noodzakelijk dat u tegen deze datum een nieuwe energieleverancier heeft gevonden. Het risico om afgesloten te worden van stroom en gas wordt hierdoor voorkomen. Wanneer u toch wenst uw contract per 14 juni definitief te beëindigen zonder dat u zich heeft aangemeld bij een nieuwe energieleverancier dan kunt u dit aangeven via de e-mail die mijn collega u vandaag heeft toegestuurd. U loopt dan wel het risico dat uw netbeheerder u, zoals eerder vermeld, afsluit waardoor u geen gas en stroom meer kunt gebruiken in uw woning. Eventuele kosten voor de afsluiting of her aansluiting kunnen niet op energie:direct verhaald worden. Tot slot bied ik u mijn excuses aan voor de eerder verstuurde communicatie. Hierin is richting u te kortaf en te onpersoonlijk gecommuniceerd. Ik kan me goed voorstellen dat u dit als onprettig heeft ervaren. Ik verzeker u dat wij hier onze lering uit trekken. Met vriendelijke groeten, Jochem, van energie:direct GEEN LERING UIT GETROKKEN BLIJKT !!!!!!!!!!

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Dank voor je reactie. Dat geeft de burger moed ;-) Helaas krijg ik hiermee niet echt het vertrouwen van Energiedirect terug. Ik kreeg een twitterreactie van Energiedirect (Jeffey), die me graag wilde helpen. Inmiddels weer een paar dagen verder, maar nog steeds geen reactie van Jeffrey of Energiedirect. Ga morgen nog maar een keer mailen. Ben het wel echt zat! Hoop dat ik deze week een reactie kan geven dat eea naar tevredenheid is afgehandeld. Ben ik overigens érg benieuwd naar de eindafrekening. Aan de telefoon had ik iemand die zei dat ik een contract had voor variabele stroom (duurder) terwijl ik hier een overeenkomst heb met vaste stroom! Zag op deze site dat er meer mensen zijn die daarmee problemen hebben gehad met Energiedirect. Volgende issue. Nou ja, step by step dan maar. Tenzij "Jeffrey" me óók daarmee graag wil helpen ;-(

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Eerlijk is eerlijk... vandaag in mijn mailbox een reactie van Jeanne van Energiedirect mét bevestiging van het einde van mijn overeenkomst met Energiedirect! Klacht naar wens afgewikkeld. Nu nog wel erg benieuwd naar eindafrekening ;-S..

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from

13 years ago - Hoi Pien, Mij is het nog niet gelukt een bevestiging te krijgen maar wellicht dat Jeanne van Energiedirect haar collega's kan opleiden !

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Deze persoon is geen klant meer bij ons.

All complaints of