Complaint: N900 kapot na paar maanden gebruik

user-56644 on 28 July 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Misschien het verkeerde moment om dit te doen, eigenlijk zit ik te koken van woede. Ik heb begin dit jaar een 2-jarig abonnement afgesloten bij BelCompany Gorinchem. Na een paar maanden haal ik op een dag het toestel uit de beschermhoes om m’n e-mail te checken en dan blijkt dat het scherm alleen nog een veelkleurige streep laat zien aan de linkerzijde van het scherm.

Mijn eerste gedachte was dat er een connector was losgeraakt tussen het toestel en het scherm. Ik weet uit ervaring met laptops dat dit een oorzaak zou kunnen zijn.

Met het toestel ga ik terug naar de BelCompany in Gorinchem. Daar zegt men direct dat het scherm kapot is door vallen of drukschade. Ik reageer verbaasd; het toestel is nooit gevallen, er is nooit iets op gevallen. Het toestel heeft altijd netjes in de hoes gezeten en er zijn geen rare dingen mee gebeurd. Aan de buitenkant van het toestel is dan ook geen schade te zien. Ik vertel dit alles waarop me wordt verteld dat het toestel ter reparatie zal worden opgestuurd. Ik vraag om hierbij te vermelden dat het toestel altijd netjes is behandeld en en niet is gevallen e.d. Op het formulier komt summier te staan: “er is niets gebeurt met de telefoon”.

Na ongeveer 2 weken komt het resultaat; het toestel is door mijn fout kapot; druk-, of valschade.

Ik ben hier werkelijk erg kwaad om; ik koop (voor het eerst bij BelCompany, en waarschijnlijk ook voor de laatste keer) een duur tweejarig abonnement met Internet en wil daarbij de telefoon die ik al langer op het oog heb, het vlaggeschip van Nokia; de N900. Vooral vanwege de bekende kwaliteit van Nokia en het feit dat er Maemo op draait.

Binnen een paar maanden is het toestel kapot en wordt er gewoon beweerd dat ik het toestel kapot heb gemaakt.

Ik schrijf op aanraden van de winkel een brief naar BelCompany en leg uit wat er gebeurd is.

Ook hier krijg ik nul op het rekest. De schade is ontstaan door vallen of te hard drukken en als ik het daar niet mee eens ben kan ik voor een second opinion het toestel zelf nogmaals laten onderzoeken.

Einde verhaal.

Ik zit ondertussen te koken van woede; dat zo’n duur toestel zo snel kapot is, is erg jammer en heeft m’n vertrouwen in de Nokia behoorlijk bechadigt. De reactie van BelCompany vind ik echter nog veel erger: eigen schuld, dikke bult. Nooit meer iets van BelCompany en ik zal ook al m’n vrienden en kennisen laten weten dat ze BelCompany moeten mijden. Ik hoop dat BelCompany leert dat het niet netjes behandelen van haar klanten meer schade oplevert dan het vergoeden van een telefoon!

Desired solution:

Een ander toestel, bij voorkeur een Android. Indien dat niet mogelijk is een nieuwe Nokia N900 en als dat niet mogelijk is een N8 van Nokia.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from Belcompany

13 years ago - Geachte heer Verhaar, Wij vinden het erg spijtig om te horen dat uw toestel defect is en een kapot scherm heeft. Wij hebben uw toestel ter reparatie gestuurd naar een erkende en onafhankelijke reparateur. Dit, omdat wij zelf niet kunnen en mogen beoordelen of een defect binnen of buiten de garantie valt. Deze reparateur heeft vastgesteld dat de schade aan uw display niet is ontstaan door een productiefout, maar dat de schade echt is ontstaan omdat uw toestel val-, stoot-, of klemschade heeft. Ook als u zich er niet bewust van bent geweest, kan uw toestel gevallen zijn, kan er tegenaan gestoten zijn of kan deze klem hebben gezeten. In al die gevallen is er dan toch sprake van gebruikersschade wat niet onder de garantie valt. Wij willen u nogmaals aanbieden dat u uw toestel voor een second opinion kan versturen naar een erkende reparateur, zodat een andere onafhankelijke partij uw toestel kan beoordelen. Mochten zij dan vaststellen dat er toch geen sprake is van schade aan het toestel, dan zullen zij de reparatie alsnog conform de garantiebepalingen kosteloos uitvoeren. Dit vernemen wij dan uiteraard graag van u, zodat wij hier verdere actie op kunnen ondernemen. In dat geval willen wij u uiteraard ook tegemoetkomen in de verzendkosten van de second opinion. U kunt deze second opinion uitsluitend bij een erkende reparateur aanvragen, zoals bijvoorbeeld via www.gsmrepareren.nl. Wij begrijpen uit uw melding dat u geen aanvullende telefoonverzekering heeft aangesloten zoals wij deze aanbieden bij de verkoop, die dit soort schades wel dekt. Daarom willen wij u als advies meegeven om de schade te melden bij uw inboedelverzekering. Omdat de schade bij u thuis is ontstaan, dekt uw inboedelverzekering dit mogelijk wel. Dit is uiteraard geen garantie die wij kunnen geven. Omdat er op dit moment alleen is vastgesteld dat uw toestel schade heeft, wat niet binnen de garantie valt, kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek tot het kosteloos vervangen van uw toestel. Met vriendelijke groet, BelCompany WebCare

Comment by poster of the complaint

13 years ago - En dit is dus precies de reden dat ik zo kwaad ben. Ik ben degene die het toestel heeft gebruikt, ik ben degene die weet dat er voorzichtig mee is omgesprongen, ik ben degene die weet dat het toestel van het ene op het andere moment kapot was zonder dat er iets is mee gebeurd, en ik ben degene die nu compleet machteloos moet aanhoren dat onderzoek heeft aangetoond dat het m'n eigen schuld is. Als onderzoek heeft aangetoond dat de schade is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen zorgt dat er alleen maar voor dat ik ook geen enkel vertrouwen meer heb in die onderzoeken (en om die reden bedank ik dan ook voor een second opinion die me alleen maar meer geld en frustratie zal opleveren). Ik weet(!) dat het toestel niet is gevallen, gestoten of geklemd. Precies daarin ligt dus mijn onmacht en frustratie. Voorde allerlaatste keer dus, het toestel is defect gegaan buiten mijn schuld. Voor mij geen Nokia meer, geen BelCompany meer en een ieder die het wil hore krijgt dit verhaal van me te horen. Een zeer gefrustreerde klant!

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Responded on 25 August 2011 at 10:34

Geen oplossing. Ben nog steeds erg kwaad om hoe ik behandeld ben. Ik blijf erbij dat ik een hoop geld kwijt ben voor een toestel dat, buiten mijn schuld om, kapot is gegaan. Reactie van Belcompany voelt als: wij geloven u niet en u kunt naar uw geld fluiten. Ik koop nooit meer iets bij Belcompany en zal iedereen in mijn kennisenkring ook afraden dit te doen.

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij kunnen helaas geen andere terugkoppeling geven dan reeds eerder is gedaan.
Omdat er op dit moment alleen is vastgesteld dat het toestel schade heeft, wat niet binnen de garantie valt, kunnen wij niet voldoen aan het verzoek tot het kosteloos vervangen van uw toestel.
Een second opinion blijft uiteraard mogelijk.

All complaints of