Complaint: Uitblijven van onderhandse hypotheekacte

user-57463 on 06 August 2011 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer, mevrouw,

Middels deze brief informeer ik u over mijn klachten m.b.t. de dienstverlening van uw bank. Hiertoe geef ik u een chronologisch overzicht van zaken zoals die zich vanuit mijn perspectief hebben afgespeeld.

Op 29 april 2011 ontving ik een brief over mijn spaarhypotheek die op 1-8-11 zou zijn afgelost. In die brief adviseerde de sns bank mij om contact op te nemen met de klantenservice om mogelijkheden met het vrijgevallen spaardeel te bekijken. Vervolgens heb ik een telefonische afspraak geregeld met uw heer Ten Heggelaar op 11-5-11. Hierbij werd afgesproken dat mijn bestaande spaarhypotheek zou worden omgezet in een aflossingsvrije hypotheek. Het was niet nodig om tot 1-8-11 te wachten, want dit kon ook meteen in gaan. De afwikkeling van een en ander zou twee of drie weken in beslag nemen, na ontvangst van de vereiste stukken.
Op 26-5-11 heb ik naar de klantenservice gebeld omdat ik de formulieren nog niet had ontvangen. Hier is verder niet meer op gereageerd.
Op 1-6-11 ontving ik uiteindelijk een mail van de heer ten Heggelaar met de afspraken die wij op 11-5-11 hadden gemaakt en een instructie. Via de post ontving ik op 6-6-11 de formuleren. Ik heb deze dezelfde dag ingevuld teruggestuurd.
Op 11-6-11 ontving ik zonder begeleidend schrijven een kopie van het formulier dat ik op 29-4-11 had ontvangen. Omdat ik vermoedde dat er zaken mis gingen lopen, heb ik hierover een mail aan de heer Ten Heggelaar gestuurd. Hij antwoordde op 14 juni prompt dat ik het formulier kon negeren. Hierbij vermeldde hij dat hij alle stukken van mij correct had ontvangen en inmiddels had doorgestuurd binnen de sns. Ik zou binnenkort de onderhandse acte ontvangen.
Op 26 juni heb ik naar het callcentre gebeld, met de vraag of de acte al onderweg was. Antwoord: is nog in behandeling. Het is ontzettend druk. Adviseur had beter kunnen aangeven dat de verwerkingstijd langer dan drie weken duurt.
Op 5 juli mail gestuurd over het uiblijven van de acte. Geen reactie.
Op 13 juli callcentre gebeld: antwoord: volgens het systeem was de acte verwerkt en op 11 juni naar mij verstuurd.
Op 14 juli callcentre gebeld. Antwoord: zal wel aan de post liggen. Afwachten. Gevraagd om acte per mail toe te sturen.(ter controle) antwoord: dat doen we nooit. We gaan dit verder uitzoeken.
Op 19 juli: callcentre gebeld. Antwoord: die post toch! Mijn vraag: stuur hem opnieuw toe. U wordt teruggebeld(binnen 48 uur) daar kunt u op rekenen. Natuurlijk geen telefoontje ontvangen.
Op 22 juli callcentre gebeld. Compliment voor deze medewerker! Een oudere heer uit Groningen, meer dan 25 jaar in dienst, en trots op zijn bank. Het ging hem zijn eer te na dat de zaken zouden zijn gelopen uit laksheid. Hij ging er achter heen en zou ervoor zorgen dat ik uiterlijk 26 juli de acte in huis zou hebben.
23 juli de acte ontvangen ! Feest! Helaas, de acte heeft een looptijd van 1 jaar gekregen. Voor het gemak, of als straf voor mijn vasthoudendheid, heeft men de datum van de rentevaste periode(1-12-12) ook bij de looptijd vermeld. Terug naar af! De moed zinkt mij in de schoenen.
Callcentre gebeld. Financieel adviseur zal maandag contact met mij opnemen.
25 juli telefonisch contact gehad met de heer Ten Heggelaar. Antwoord: is natuurlijk fout. Ik zal contact opnemen met de afdeling via de mail en ik stuur u een kopie.
26 juli: mail gestuurd aan de heer Ten Heggelaar over uiblijven van kopie. Per kerende post bewuste mail, verzonden op 25 juli ontvangen. Hij zou het proces nu zelf gaan volgen.
1 augustus: mail gestuurd aan Ten Heggelaar en daarin nogmaals gewezen op de urgentie. De bewuste oude hypotheek is vandaag afgelopen.
2 augustus: geen reactie op mijn mail ontvangen. Callcentre gebeld. Een en al begrip. Zal deze week een telefoontje krijgen om stand van zaken aan te geven. Responstijd 48 uur.
6 augustus: niets meer gehoord. Maandag 8 augustus maar weer bellen…….

Desired solution:

Binnen een paar dagen een correcte acte in huis hebben. Vervolgens binnen vijf werkdagen het bedrag op mijn rekening hebben staan.

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste Kafka1, Een erg vervelende en langslepende situatie. Graag zoeken we uit of het mogelijk is om de akte zo snel mogelijk toe te sturen. Om dit uit te zoeken hebben we wel meer gegevens nodig. Zou je zo vriendelijk willen zijn om je contactgegevens en het hypotheeknummer te mailen naar webcare@sns.nl? Deze gegevens kunnen we sinds kort namelijk niet meer via Klacht.nl inzien. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op. Met vriendelijke groet, Wilma SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Beste Wilma, Ik heb de gevraagde gegevens vandaag, 8-8-11, via webcare@sns.nl doorgestuurd. M.v.g. Kafka1

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ik ben aangenaam verrast door de snelle en adequate reactie van de SNS-bank. Op 9 en 10 augustus is naar mij gereageerd door de bank, waarbij de heer ten Heggelaar mij de concept-acte doormailde die dit keer wel correct was. De papieren acte moet ik nog ontvangen, waarbij ik hoop dat dat dit keer correct gebeurt en correct wordt afgehandeld. Overigens ontving ik vandaag, 11-8-11, een brief van de heer Ron Masselink, gedateerd 10-8-11, die mij wist te melden dat ik nog niet gereageerd had op de toegestuurde actes van 11-7-11. Hij maant mij daarin om deze actes binnen 2 weken terug te sturen. Dat is wrang, omdat hij de(foutieve) acte niet op 11-7 heeft toegestuurd, maar pas op 22-8-2011 ! Mijn vragen n.a.v. die acte(zie klacht) via het call-centre komen dus schijnbaar niet te bestemder plaatse. Hoe kan dit?

Comment by poster of the complaint

13 years ago - De laatste datum in mijn reactie moet niet 22-8-11, maar 22-7-11. Mijn excuses.

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste Kafka1, Fijn dat u nu de juiste concept-acte heeft ontvangen per e-mail en ondertussen denk ik ook de papieren acte per post. De brief die u heeft ontvangen op 11 augustus jl. is een geautomatiseerde brief, deze kunt u natuurlijk negeren. Onze excuses daarvoor. Met vriendelijke groet, Wilma SNS bank Webcare

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Vrijdag 12 augustus heb ik de correcte acte ontvangen en meteen ondertekend teruggezonden. Ik wacht nu op de afwikkeling door de bank. Kafka1

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste Kafka1, We hebben zojuist gehoord dat de omzetting geheel is afgerond. De afwikkeling van de polis en spaardelen is ondertussen ook uitgevoerd door betreffende afdeling. Met vriendelijke groet, Wilma SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Beste Wilma, Vandaag zijn alle zaken rond de klacht correct afgehandeld en binnen de gestelde termijn. Ik dank jullie hartelijk voor de snelle en efficiënte wijze waarop jullie de zaken ter hand hebben genomen. Ik ben dik tevreden! Kafka1

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De juiste akte is naar klant verstuurd.

All complaints of