Complaint: Te lange levertijd, slechte communicatie, onvolledige informatie verkoper

user-57585 on 08 August 2011 about Woonsquare in category Meubelwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik week 52 van 2010 een order gemaakt voor een compleet interieur (salontafel, eettafel, vier stoelen, twee banken, boxspring) in de vestiging Oosterhout. Geschatte leverweek was week 11 2011.

Offerte laten maken voor bovenstaande producten. Moest er wel aanbetaald worden. Het is dan geen offerte, maar een order! Kwamen we later pas achter…

Omdat ik de precieze maten van mijn nieuwe huis nog niet wist, op de offerte laten zetten dat er nog gewijzigd kan worden (is ook zo verteld). Bleken de stoelen niet te passen onder de gewenste tafel. Ik wilde de tafel van de offerte af. Dat kan niet; betekent annuleren en dus betalen. Was ik al over gepikeerd, maar desondanks toch een andere passende tafel kunnen vinden. In week 3 heb ik de order definitief gemaakt.

Week 24 is pas de eerste levering geweest. Dit na herhaaldelijk bellen. Zelf wordt er geen contact opgenomen.
Aan de telefoon is gezegd dat de eettafel wat langer op zich zou laten wachten. De rest was binnen. Toen de spullen werden geleverd, bleken zowel de eettafel, salontafel als matrasstoppers niet aanwezig te zijn. De chauffeur maakt er melding van op zijn routelijst. Hij zei me dat Woonsquare contact over dit zou opnemen. Zelf die dag ook gebeld. ‘s Avonds gaat die lijst naar het hoofdkantoor, worden verwerkt en de volgende dag zou ik worden gebeld, zeiden ze aan de telefoon. Niet dus..

Opmerking -> de chauffeur en zijn college (een Pool, gebrekkig Nederlands sprekend) waren erg professioneel. Zouden voor 10 uur ‘s ochtend bellen wanneer ze dachten aan te komen. Hebben ze gedaan. Alles netjes uit de verpakking gehaald, in elkaar gezet, verpakkingen meegenomen. Niets beschadigd. Toch nog een pluspuntje voor dit bedrijf.

Later is alsnog de eettafel geleverd. De salontafel moest speciaal voor me worden gemaakt. Als compensatie voor al het ongemak zou ik de matrasstoppers (gestoffeerd) ‘krijgen’. Ik heb ze zelf al betaald! Heb dit zo met de verkoper afgesproken. Zucht…

Tweede week van juli zouden die mastrasstoppers + salontafel worden geleverd. Hoorde niets. Gebeld in week 28, het zou pas tweede week van augustus (week 32) worden.

Net gebeld (maandag week 32). Ze konden me nog niets vertellen. Schandalig dat bedrijven zoveel macht hebben om klanten dit te laten pikken. Annuleren heeft namelijk ook geen nut, want dan kun je weer 20 weken (als het meezit) wachten bij een andere meubelgigant.

Ik kom hier in ieder geval nooit meer terug en adviseer mensen in mijn omgeving dit ook niet te doen.

Desired solution:

Voor mijzelf
- Schadevergoeding (geld retour) voor frustratie en overschrijden leveringstermijn

Voor anderen/toekomst
- Duidelijk aangeven dat men al snel niet meer spreekt over een offerte maar een order en dus een verplichting
- Mensen op de hoogte houden van de orderstatus
- Bij aanbiedingen wel zo fair zijn dat bij een boxspring van € 999,- wel twee matrassen zitten voor personen tot 50 kilo -> dus andere echte matrassen kopen
- Specificeer de offerte/order. Zorg ervoor dat eventuele extra's zoals in mijn geval die gestoffeerde matrasstoppers staan vermeld

All complaints of