My complaint:
Ik heb een 1-jarig contract met Energiedirect; daarin is opgenomen dat ik mijn contract tot 7 kalenderdagen voor het einde van de contractdatum kan opzeggen.
Ik heb medegedeeld mijn contract per einddatum op te zeggen en ik heb gevraagd mij daar een bevestiging van doen toekomen. Energiedirect weigert dat en vindt dat de nieuwe leverancier moet opzeggen.
Ad van der Weide van Klantadvies van Energiedirect berichtte klantgericht zoals de toonzetting daar is:
U heeft mijn bericht gelezen en dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Of een (en zo ja, welke) energieleverancier de levering na de einddatum overneemt ligt buiten onze contractuele afspraken en zal er nimmer toe kunnen leiden dat het contract bij Energiedirect automatisch zal worden verlengd. Energiedirect kan niet bij een opzegging “over de einddatum heen regeren”.
Overigens is het mij bekend dat Energiedirect na eindeloos gedoe bij vergelijkbare contracten uiteindelijk wel heeft bevestigd; zie ook de klacht van Pien van 28 juli 2011. Energiedirect blijft schijnbaar volharden in deze merkwaardige benadering die met name juridisch volstrekt ongepast is.
Gewenste oplossing
Ik herhaal mijn simpele verzoek: bevestig dat het contract per einddatum is opgezegd.