My complaint:
Ik had een stoomreiniger voor het weekend gehuurd, waarbij ik driemaal aan drie verschillende medewerkers heb gevraagd hoe laat en op welke dag het betreffende apparaat terug moest worden gebracht. Alle drie gaven zij hetzelfde antwoord. Vervolgens op de aangegeven dag en netjes op tijd terug gebracht. Een zeer onbeschofte en racistische Nederlandse medewerkster met kort blond haar en een bril zei dat ik maar doodleuk extra moest betalen, omdat ik te laat zou zijn met terugbrengen. Ik gaf aan dat drie medewerkers dit tijdstip opgaven en dat ik derhalve ervan uit mocht gaan dat dit ook klopte. Dat dit achteraf onjuist was, hoorde niet mijn probleem te zijn. Ik had me immers aan de afspraken gehouden, daarnaast mocht ik rekenen op de kundigheid van het personeel van Praxis leek mij. Na drie keer hetzelfde te hebben gevraagd en drie keer hetzelfde antwoord te hebben gekregen, was ik in de veronderstelling dat ik juiste informatie kreeg. Een tussenweg bleek niet mogelijk, want ik kreeg op een uitermate onbeschofte manier te horen dat ik noch mijn geld terug kreeg (borg minus kosten voor het huren), noch mijn bon, noch het apparaat. Vervolgens werd ik voor leugenaar uitgemaakt! Ik was verbijsterd!! Inmiddels had ik mijn kookpunt bereikt, na op zo’n ongelooflijke klantonvriendelijke wijze bejegend zijn geweest!
Desired solution:
Ik verwacht op z'n minst excuus en de erkenning dat zij fout is geweest. Het liefst mag deze medewerkster van mij worden ontslagen. Ik kan me niet voorstellen dat Praxis zich met dit soort mensen identificeert. Personeel is het uithangbord van de werkgever, maar als ik hierop moet beoordelen dan boycot ik vanaf nu de Praxis en ga ik nog liever naar de Gamma en de Karwei. Die weten tenminste wel hoe het hoort!