Complaint: Aanmaning naheffing op een zeer onbeleefde toon

user-182688 on 07 June 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Energie direct stelt me plotseling voor de keus om bijna 300 euro te betalen op basis van niks.
Ze hebben me niks gestuurd of gemeld,maar dreigen zomaar met incasso enz.
Na bellen,waarbij ik in de wacht stond op een duur telefoon nr,kreeg ik iemand aan de lijn die zich van de domme hield en het gesprek gaande hield.
Volgens hun had ik meer gebruikt dan normaal en moest ik bijbetalen,bewijzen hiervan had ik niet,maar zij konden het zien,jaja.
Omdat ik weg ben gegaan naar een goedkopere aanbieder (jaja zij waren zo goedkoop,ondertussen wordt je gesnoeid) hebben ze maar een naheffing gestuurd,uit pure rancune.
Het is ongelooflijk dat ze denken je zomaar geld afhandig te kunnen maken zonder bewijs.Ik heb zo,n hekel aan mensen die je voor liegen met ” goedkoop en service” en je daarna pakken op een ordinaire manier.Volksverlakkerij.

Desired solution:

Excuus en krediet nota.Het kan gewoon niet dat we zoveel moeten bijbetalen,omdat 2 van onze kinderen het huis uit zijn gegaan.Dus een blunder van ze,dat moeten ze rechtzetten.Ik ga dit ook bij de Tros en radar melden.Bah.

Rating 1/10 star-1 (10)

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer Fokker, Energiedirect.nl heeft stroom en gas geleverd aan je adres tot en met 22-03-2013. Daarna ben je overgestapt naar een andere leverancier. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier, dan geef je de meterstanden aan hen door. De nieuwe leverancier geeft ze door aan de netbeheerder, die ze doorgeeft aan de oude leverancier. Wanneer de netbeheerder geen meterstanden ontvangen, zijn zij genoodzaakt om deze te berekenen. Energiedirect.nl. heeft de volgende meterstanden ontvangen van netbeheerder Enexis: Stroom telwerk hoog: 103.836 kWh Stroom telwerk laag: 3 kWh Gas: 50.061 m3 Volgens onze gegevens zijn deze meterstanden berekend door Enexis. Het is mogelijk om een correctieverzoek in te dienen via de nieuwe leverancier. Ik verneem graag van je wat de juiste meterstanden zijn en wie de nieuwe leverancier is. Dit kun je per e-mail doorgeven aan klantenservice@energiedirect.nl. We nemen dan contact met op met de nieuwe leverancier voor een correctie. Je geeft aan dat je geen nota hebt ontvangen. Op 6-05-2013 hebben we een e-mail gestuurd met de mededeling dat de nota was opgemaakt. Je kunt de nota inzien in Mijn energiedirect.nl onder notanummer 131230025650502. Met vriendelijke groet, Desiree van energiedirect.nl

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer Fokker, Zojuist heb ik u geprobeerd te bellen, helaas kreeg ik geen gehoor. Ik heb u een e-mail gestuurd met daarin de vraag om de juiste gegevens. Mijn collega Desiree heeft hier al eerder om gevraagd maar helaas geen reactie ontvangen. Wanneer we de juiste gegevens ontvangen kunnen we dit verder voor u oppakken. Wanneer we geen reactie ontvangen kunnen we weinig anders dan de klacht op klacht.nl afsluiten. Ik hoop op uw begrip hiervoor. Met vriendelijke groet, Renske van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Energie Direct heeft uit rancune ons aangemeld als wanbetaler bij een krediet beoordeler. Waarschijnlijk denken ze zo klanten te houden omdat overstappen dan moeilijk gemaakt wordt. Uiteraard schalen we dit onder " zeer lage streken" en adviseer ik iedereen om nooit,maar dan ook nooit met dit soort laaghartige rancuneuze bedrijven in zee te gaan. Deze ****** beweren je te bellen en/of brieven te schrijven,maar dat zijn klink klare leugens. Niemand heeft ons gebeld of geschreven.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Vandaag heb ik geprobeerd u telefonisch te bereiken op het bij ons bekende nummer. Helaas kreeg ik geen gehoor.

Zoals we al eerder aan hebben gegeven zijn de meterstanden van de eindnota berekend. We hebben aan u gevraagd om de correcte meterstanden door te geven zodat we een correctie op de nota kunnen maken. Helaas hebben we deze meterstanden niet ontvangen. Als ik naar je gegevens kijk dan zie ik dat er op dit moment nog € 0,10 open staat. Ik raad je aan dit bedrag nog aan ons over te maken.

Zoals eerder aangegeven sluiten we bij deze de klacht.

Groetjes,
Ralf

Responded on 01 June 2024 at 18:44

Rating 1/10 star-1 (10)

Useless

All complaints of