Complaint: Ik draai op voor hun fout

user-27294 on 05 November 2010 about Academica in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Telefonisch is mij door een medewerkster van Academica medegedeeld dat ik zowel inboedel als opstal verzekering mag opzeggen ivm verhuizing.

Toen ik dat schriftelijk deed bleek dat voor beide niet het geval (eerste foutje van Academica is dus onjuiste telefonische informatie verstrekt).

Nu loopt er een gerechtsdeurwaarderszaak. Nogmaals gebeld en toen bleek dat opstal toch wel opgezegd had mogen worden, maar om onduidelijke reden “niet in het systeem was gekomen” (tweede foutje van Academica is dat ze opstal niet opgezegd hebben, terwijl ik dat wel schriftelijk gevraagd heb).

Nu dus dubbel verzekerd en een deurwaarder aan mijn broek.

Nul punt nul coulance van Academica. Lekker klantvriendelijk.

Gewenste oplossing

Alsnog beeindigen van beide polissen, zoals mij in eerste instantie telefonisch is toegezegd.

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Probleem is intussen opgelost. Ik kreeg een sympathiek telefoontje van Academica, nadat ik ze nogmaals een brief had geschreven. In de brief gaf ik aan dat ik conform hun voorwaarden recht had om de inboedelverzekering op te zeggen. Beide polissen zijn per 1 juli komen te vervallen.

All complaints of