Complaint: administratieve analfabeten

user-80908 on 19 January 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijne dames/ heren

Eind vorig jaar kreeg ik van de NEM een eindnota, van 2271.-, welke ik bij moest betalen. Ik
heb ierover contact gehad met de NEM, en deze gaven aan, dat er een komma fout was gemaakt. Er zou een herberekening plaatsvinden. Binnen enkele weken kreeg ik een nota, waarop stond dat ik 2271,- terug zou krijgen vaan deNem. elaas blij gemaakt met een dode mus. Meteen hierna, een eindrekening van 649,36. Alles goed en wel, al een stuk minder dan et vorige bedrag. Contact opgenomen met de NEM, en een betalingsregeling getroffen. In afwacting van een acceptgiro,daar ik alles met giro betaal, krijg ik tot mijn grote scrik een brief, dat ik mijn betalingsverplicting niet nagekomen ben omdat het bedrag bij mijn bank gestorneerd was. eb meteen op 25-12-2011 de eerste termijn van 133.36 overgemaakt.Op 24-12-2011 de 2e betaling van 129,-. Hopende dat ik nu bij zou lopen met aflossen, valt er op 29-12-2011 een nota van een incasso,nl Vesting Finance op de deurmat van maar liefst 828,80. Contact opgenomen met het incassobureau, waar ik verwezen naar de NEM. Op 3-01 2012 valt er een herrinnering van het incasso op de mat. Ik heb alle bewijzen naar het incasso verstuurd,Deze zou contact opnemen met de NEM. Op 6-01-2012 krijg ik een bevestiging van het incasso dat mijn klacht doorgestuurd is naar de NEM. Ondertussen heb ik het resterende bedrag van 3 maandtermijnen van 387,- overgemaakt. Geen schulen meer dacht ik zo bij mezelf. Helaas, op 16-01-2012 wederom een inkasso, maar nu van een bedrag van 700,76. wederom contact met incasso, welke me verwijzen naar de NEM. Op 17-01-2012, met medewerker van de NEM uitgezocht wat ik nu eigenlijk betaald heb. Alles was betaald, op 1 maandelijks voorschot van 137,- na. Dit bedrag heb ik terwijl ik met deze medewerker aan de telefoon zit overgemaakt via internet bankieren. Mevrouw zij nog wel dat het eerste aflossingsbedrag van 133.36 gebruikt is voor een maandelijks voorschot. Heb mijn verbazing uitgesproken dat dit een zeer vreemde zaak van boekhouden is, daar het aflossen en de maandvoorschotten beide een apart kenmerk hebben. Ze kon me hier geen duidelijke verklaring voor geven. Maar goed alle schulden afgelost.
Nnneeeeee op 19-01-2012 een brief van de NEM in de bus, dat ik nog even 297,38 wil betalen, als ik dit niet doe, schakelen ze een schuldbemiddelingsinstantie binnen mijn gemeente in. Wederom gebeld met de NEM, met de vraag hoe dit nu eenmaal kan. Weer alles nagekeken, komt meneer op een bedrag van 160,- wat ik nog moet betalen. Administratiekosten, en de eerste termijn van de jarnota van 133,36 zou nog niet betaald zijn. Met het vriendelijke verzoek of ik nogmaals de bewijzen wil opsturen, dat ik alles betaald heb, en wanneer. Ik heb het gesprek boos, doch voor mijn doen in deze situatie afgesloten. Ik loop hier aan alle knten tegen een muur aan, en weet me geen raad meer. Help alstublieft

Desired solution:

NEM trekt incasso bij Incasso bureau Vesting Finance in, daar alle rekeningen betaald zijn

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nederlandenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
Klantenservice NLE

All complaints of