My complaint:
Klacht na klacht na klacht.
Het maakt De Nederlandse Energiemaatschappij niet uit wat hun klant(en) overkomt.
Maak je keer op keer afspraken, en door fouten aan hun kant kun je onmogelijk gemaakte afspraken niet nakomen.
Zo is na een schrikbewind van vorig jaar na administratiekosten bovenop administratiekosten te stapelen nu de volgende fase ingegaan:
Na een afspraak om een leegstand pand in leegstandstarief te zetten de nota “per ongeluk” toch opgeschaald met 120,00 extra omdat dit nou eenmaal bij de herberekening van de vorige eindnota hoort en de telecommmedewerkers niet de mogelijkheid te crediteren.
Nee nogal logisch, wat binnen is is nu eenmaal binnen.
Omdat dat niet in 1 keer kon worden betaald, een betalingsafspraak gemaakt en deze zou dan in 10 termijnen worden geïncasseerd. Prima, teleurgesteld over de te hoge voorschotsbedrag toch maar akkoord omdat dit na de zoveelste fout aan HUN kant en de ellelange bel pogingen en oplospogingen de enige lichte uitweg
VOORWAARDE: de bedragen moeten wel worden geincasseerd via automatische incasso. Oke, geen probleem. (Aha) Afgesproken, u krijgt een bevestiging per brief en per mail.
Geen brief per mail, of de brief daar (300km verderop) in de bus ligt, nog geen idee.
In de tussentijd gespannen gekeken op mijn energie en zag dat er 1 nota nog niet betaald was, vervolgens zie ik wel dat de afspraak netjes in het systeem. De Nota die al betaald had moeten worden netjes via ideal betaald en vond het wel raar want ze zouden immers weer automatisch gaan incasseren.
Nu een week later, je raad het al. PROBLEEM: kijk ik zojuist op mijn energie, zie ik dat de afsoraak is verwijderd, de volledige nota weer in oude staat is hersteld.
DE REDEN: ik ben benieuwd wat ik morgen weer voor excuus zal horen, de rekening staat al sinds 2 maanden ruim positief maar ik zie dat mijn betaalwijze nog steeds op acceptgiro staat.
Desired solution:
Opheffen NLE, of compenseren teleurstelling, tijdverlies (werkelijk uren bellen) en nakomen gemaakte afspraken.