Complaint: Bedrijf lijkt niet meer te bestaan maar er moet toch betaald worden

user-189534 on 18 July 2013 about Afterpay in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Enige tijd geleden bestelde ik dvds en cds op de website www.voordeligdvds.nl.
Er werd nog niets geleverd maar Afterpay stuurde al een rekening. Snelheid kan ze niet ontzegd worden.
Een tijd later kreeg ik de eerste herinnering van Afterpay terwijl ik nog steeds niet geleverd had gekregen.
Na een telefoongesprek met Afterpay kreeg ik te horen dat ik zelf contact met het bedrijf moest opnemen en dat de spookfactuur gewoon betaald moest worden.
Voordeligdvds heeft dus nooit geleverd en is ook niet te bereiken maar Afterpay wil toch geld zien voor gebakken lucht.
Dit lijkt mij geen legale modus operandi.

Desired solution:

Het per direct kwijtschelden van de factuur.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Afterpay about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Afterpay to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Afterpay

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Afterpay

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Afterpay posted

Responded on 07 September 2013 at 08:27

Hallo!!
Ik ben inderdaad gebeld door Afterpay met de mededeling dat de vordering eerst is stopgezet maar daardoor vindt ik nog niet dat de klacht is afgehandeld zij zouden contact opnemen met de curator maar volgens mij is dit totaal overbodog ik heb n.l. nooit wat geleverd gekregen waarvan ik het bewijs in handen heb van UPC die heeft nooit een zending afgehaald bij het bedrijf en dus ook nooit bij mij afgeleverd.
Maar ik hou u wel op de hoogthe hoe het verder verloop.
In elk geval vriendelijk dank voor u hulp.
Groetjes D.Beverwijk.

Afterpay

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben als klantenservice diverse malen contact gehad met klant over het feit dat klant helaas de bestelling een tijd niet had mogen ontvangen via de webshop. Contacten: telefonisch (23 juli 2013 met klant gesproken waarin klant meldde geen pakket te hebben ontvangen, webshop gebeld zij zouden uitzoeken wat er met het pakket met UPS was gebeurd, 22 augustus 2013 klant had reeds contact gehad met curator) en via email (04 juli 2013; 23 juli 2013 email naar webshop gestuurd voor de klant, 29 juli 2013 email naar webshop met verzoek tot annulering order, 09 augustus 2013; tijdelijk order stopgezet, 20 augustus 2013; wederom tijdelijk stopgezet, en email ter verduidelijking naar klant gestuurd), met de klant contact gehad en ook berichten doorgestuurd naar de webshop. Wij zijn afhankelijk van de webshop met betrekking tot het verwerken van retourzendingen. In geval van faillissement dient de curator bericht te ontvangen, zodat de order alsnog verwerkt kan worden. Op dit moment zijn wij nog in afwachting van verwerking. Wij hebben wel de order naar de klant toe stopgezet, zodat deze in ieder geval geen betaalherinneringen van ons ontvangt.

All complaints of