Complaint: Niet meer via Afterpay kunnen betalen

user-196621 on 31 August 2013 about Afterpay in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Via Shopvip bestel ik om de zoveel tijd artikelen. Hierbij kies ik vrijwel altijd voor een betaling via Afterpay. Dit is altijd goed gegaan totdat ik weer een bestelling plaatste en het systeem vervolgens aangaf dat mijn aanvraag niet in aanmerking komt voor Afterpay en dat dit om diverse (tijdelijke) redenen kon zijn. Voor vragen kon ik terecht bij de klantenservice van Afterpay. Nu is het in het verleden wel eens voorgekomen dat ik een herinnering heb gehad omdat ik te laat was met betalen. Deze heb ik vervolgens altijd netjes voldaan en ik ben ook nooit bij een incasso bureau terecht gekomen naar aanleiding hiervan. Je kunt je voorstellen dat na deze mededeling ik behoorlijk geschrokken ben. Ik wordt min of meer afgeschilderd als een wanbetaler terwijl ik dat niet ben. Met dit verhaal heb ik contact gezocht met de klantenservice van Afterpay. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn waaraan ik mijn verhaal uitlegde en vroeg wat exact de reden was dat mijn aanvraag was geweigerd en wat de aanleiding hiervan was en of er een oplossing voor was. Vervolgens werd ik in de wacht gezet. Dit duurde een tijd. Toen desbetreffende mevrouw mij aansprak zei ze dat ik moest kijken op Experian.nl. Ze gaf aan dat ik daar maar op moest kijken en hing op. Geen hulp en zeer onvriendelijk. Vervolgens heb ik geprobeerd om via de mail contact te zoeken met de klantenservice. Hierop krijg ik geen reactie. Ik ben vervolgens toch maar gaan kijken op de site die mij door werd gegeven. Op de site moet ik mijn persoonlijke gegevens, kopie ID en paspoortgegevens doorgeven. Dit ben ik niet van plan en heb ik dan ook niet gedaan omdat ik niet weet wat voor site dit is en wat men met mijn gegevens doet zodra ik deze doorgeef. Al met al baal ik ervan dat 1. ik nog steeds niet weet waarom ik geweigerd wordt voor Afterpay. 2. wat hier de aanleiding van is geweest (op internet staat dat zij vooraf kenbaar maken dat je account geblokkeerd wordt mocht hier een aanleiding voor zijn. Ik heb alle herinneringsmails nagelezen en dit is niet gebeurd) en 3. wat ik eraan kan doen om wél weer van Afterpay gebruik te mogen maken. Al met al voel ik me van het kastje naar de muur gestuurd en ben nog steeds niet verder gekomen.

Desired solution:

Dat ik hoor waarom ik niet meer gebruik mag maken via Afterpay, wat hier de aanleiding van is en wat eraan gedaan kan worden om dit wél te mogen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Afterpay about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Afterpay to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Afterpay

All complaints of