Complaint: Al een jaar geen lid meer, maar toch een aanmaning voor het jaar 2013

user-214287 on 12 December 2013 about Basic Fit in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Toen ik mijn abonnement een paar jaar geleden bij Basic-Fit afsloot, heb ik mondeling afgesproken dat mijn abonnement na een jaar automatisch zou komen te vervallen. Toen dit niet gebeurd bleek te zijn heb ik november 2012 contact opgenomen met Basic-Fit. De medewerker bij het betreffende filiaal had deze toezegging niet mogen doen zo bleek en mijn abonnement zou per 1 januari 2013 als nog beëindigd worden door Basic-Fit. Eind goed, al goed zou je denken…

Enkele weken geleden ontving ik een eerste aanmaning van Basic-Fit, waarin ik werd verzocht om mijn contributie voor het jaar 2013 te voldoen. Aangezien ik al een jaar geen lid meer ben, heb ik Basic-Fit hierover een e-mail gestuurd in de verwachting dat de kous daarmee af zou zijn, maar niets is minder waar helaas…

We zijn inmiddels ongeveer tien e-mails verder. Basic-Fit beweerde eerst dat zij nu pas mijn opzegging zouden hebben ontvangen. Dit blijkt niet waar te zijn. De werkelijkheid is dat zij niet bij de gegevens kunnen van een jaar eerder en dat zij mijn e-mail, waarin ik heb aangegeven dat ik al een jaar geen lid meer ben van Basic-Fit, als opzegging geïnterpreteerd, wat absoluut niet uit de tekst van die e-mail opgemaakt zou kunnen worden.

Enkele berichten later vraagt Basic-Fit mij of ik de oude opzegging door wil sturen, wat ik direct doe. Bij het doorsturen van een oude e-mail is in het doorgestuurde bericht niet de huidige conversatie zichtbaar. Ik type daarom een kort begeleidend bericht. Dit snapt Basic-Fit vervolgens tot twee maal niet, waarbij ik moet uitleggen hoe het doorsturen van e-mail werkt…

Vervolgens geeft Basic-Fit aan dat mijn abonnement per 1 januari 2014 beëindigd zal worden en dat ik over de maanden november en december van het jaar 2013 nog wel contributie verschuldigd ben… Waar dit opeens vandaan komt is een raadsel. Eerst stelde Basic-Fit dat ik voor het hele jaar 2013 contributie verschuldigd zou zijn, nu opeens alleen voor de laatste twee maanden van dit jaar… terwijl ik al een jaar geen lid meer ben!

Ik stuur tegen beter weten in maar weer een reactie… Nu gooit Basic-Fit het over een andere boeg en krijg ik opeens te horen dat Basic-Fit in 2012 geen opzeggingen per e-mail accepteerde en dat dit pas in 2013 is ingevoerd. Mijn opzegging is daarmee ongeldig, zo stelt Basic-Fit, en het abonnement zal per 1 januari 2014 worden beëindigd… terwijl ik in een e-mail van Basic-Fit uit november 2012 zwart op wit heb staan dat mijn abonnement per 1 januari 2013 beëindigd zou worden!

We zijn inmiddels bijna een maand verder. Basic-Fit reageert zeer langzaam en als Basic-Fit reageert, dan kan ik de reactie het beste te omschrijven als leugenachtig naar mijn mening. Ik heb inmiddels melding gemaakt bij het Steunpunt Acquisitiefraude. Mogelijk ga ik nog aangifte doen van poging tot oplichting. Verdere juridische stappen kan ik op dit moment niet uitsluiten.

Desired solution:

Ik zou graag excuses willen van de directie. Zij zijn eindverantwoordelijk en dienen hun verantwoordelijkheid hierin te nemen. Verder zou ik graag zien dat er een voorstel komt voor een verbetertraject van de klantenservice, zodat mensen in de toekomst wel fatsoenlijk en binnen een redelijke termijn te woord gestaan worden. Als laatste zou ik simpelweg graag met rust gelaten willen worden door Basic-Fit, want het zou mij niets verbazen als ik eind 2014 weer een aanmaning van Basic-Fit zou ontvangen... ;)

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Basic Fit about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Basic Fit

All complaints of