Complaint: Alleenstaand en nauwelijks thuis, maar in een jaar tijd ruim 500 euro bijbetalen!

user-138317 on 01 November 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben al enige jaren klant bij energiedirect. Ik ben alleenstaand. Vanwege mijn werk en privésituatie ben ik nauwelijks thuis.Van 9 december 2011 t/m 13 januari 2012 verbleef ik in het buitenland. Dat was de koudste periode en ik heb daarom niks gestookt. Na terugkomst bleek ik een afrekening te hebben ontvangen, waarbij ik ruim € 200,= heb moeten bij betalen over 2011. Omdat ik erna nauwelijks ben thuis geweest wegens zakenreizen naar het buitenland en verblijf elders in het land bij familie verbleef, was ik niet in de gelegenheid hier verder achterheen te gaan. De maanden erna ben ik ook privé naar het buitenland geweest waarbij ik enkele weken daar ben geweest en nauwelijks thuis ben geweest. Omdat we al richting de zomer waren, heb ik dus ook nauwelijks gestookt of gebruik gemaakt van electriciteit. Daarnaast heb ik energiezuinige producten zoals spaarlampen en een led-tv. Enige tijd geleden ingeschreven bij Consumentenbond voor Energiecollectief en overgestapt naar NLE. Bij de eindafrekening moet ik € 300,= betalen! Het is notabene nog geen winter of herfst geweest. Dus binnen een jaar tijd heb ik ruim € 500,= bijbetaald! De bij te betalen bedragen worden zomaar in 1 keer afgeschreven. Bij een betalingsregeling wordt er 25 euro in rekening gebracht. Ik ga dit ook aankaarten bij de geschillencommissie.

Desired solution:

Dat er een onderzoek wordt gedaan, want dit kan absoluut niet. Dat bij betaling van grote bedragen dit niet meteen in 1 keer van de rekening wordt afgeschreven, maar ook dat er geen administratiekosten in rekening worden gebracht. Het is een eenmalige handeling zeker als men het bedrag niet in een keer incasseert.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Naima,

We hebben net telefonisch je jaarnota’s bekeken. Ik wil je bedanken voor de tips die je ons hebt meegegeven over ons betalingsproces. We zijn hier al hard mee bezig en ik hoop dat je hier zelf in toekomst ook van kunt profiteren.
Na overleg heb ik met je afgesproken dat we deze klacht sluiten. Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt dan kun je dit natuurlijk aan ons doorgeven.

Met vriendelijke groet,
^Renske van energiedirect.nl

All complaints of