Complaint: Andere maat dan besteld……….tot 2x toe bij hetzelfde artikel….

user-202469 on 02 October 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Door de Zalando reclames erg benieuwd geworden naar dit bedrijf, dus mijn eerste bestelling geplaatst(schoenen maat 44,5 en broek maat 32, stond geen lengtemaat bij). Netjes en snel geleverd, dat wel, alleen schetst mijn verbazing; Ik heb maat 45 toegezonden gekregen, broek was te kort dus alles terug. Viel mij op dat de schoenen sowieso wat groot uitvielen, dus gelijk nieuwe bestelling gedaan en maat 44 besteld en een anders broek (nu ook met de lengte maat erbij 32×36) Nieuwe bestelling binnen (wel alweer betaald en van de vorige teruggezonden zending nog niet het geld teruggestort gekregen (ondertussen wel gebeurd). En ja hoor, wederom verkeerde maat schoenen toegestuurd gekregen, nu maat 44,5…pffff. Gebeld en de vriendelijke mevrouw vertelde mij dat er in het magazijn met artikelnummers gewerkt werd en er dus verder geen info is voor de picklijn, dus waarschijnlijk zal er iets fout zit in het systeem met artikelnummers..Ik kon op de volgende bestelling € 10,– korting krijgen. Nu ben ik dus al tweede keer geld (even) kwijt en ik zie mij de schoenen niet wederom bestellen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat deze systeem fout hersteld wordt in afzienbare tijd en daarmee het risico te lopen wederom een verkeerde maat toegestuurd te krijgen..Dan zou ik ondertussen ruim € 300,– aan Zalando hebben overgemaakt, nog steeds niet de juiste schoenen…De kortingsbon van € 10,– vind ik aan de magere kant, gezien de kosten die ik extra gemaakt heb aan printen, parkeergeld bij het postkantoor 10 km heen en terug benzinegeld en dat dus nu 2 maal, niet te spreken over de ergernis..Tip van de telefoniste was; als ik toch nog dezelfde schoenen wilde bestellen er een weekje of zo mee te wachten en het dan nog maar eens proberen, misschien dat dan de systeemfout hersteld was, zo niet kan men het toch gratis terugsturen (alleen duurt het dan weer minstens één week voor het geld is teruggestort) Gevoel dat het een soort touwtjetrekken is bij het bestellen van schoenen, want ik als klant kan niet zien of de maat die ik besteld heb, bij Zalando als artikelnummer ook met dezelfde maat is aangegeven en gezien ik online bestel omdat ik verder erg druk ben met werk en juist van het gemak van online bestellen gebruik wil maken, overweeg ik verder af te zien van verdere bestellingen bij Zalando, want mijn partner of ik moeten ook thuis zijn als het pakket (dan voor de derde keer) geleverd wordt…Dan liever op zaterdag gezellig de stad in en daar een paar leuke schoenen kopen, kan ik mij zelf tenminste direct vergewissen dat mij de juiste maat meegegeven is, ben die dan toch vrij en aan parkeergeld ben ik evenveel kwijt, dus geen online koop gemak bij Zalando..

Desired solution:

Ik had als oplossing graag gezien dat er na ontvangst van de retourzending Zalando mij gewoon gelijk de juiste maat terug had gestuurd. De procedure nu van geld terugstorten en probeer het nog maar een keer vind ik niet erg klantvriendelijk gezien de fout niet bij mij ligt, maar bij Zalando...Een foutje in het systeem kan gebeuren, maar om nu je klant tot 3x vooruit te laten betalen voor schoenen die wel juist besteld zijn maar verkeerd geleverd..Ik meen ook dat in zulke gevallen op de retourbon vermeldt moet worden dat er foutief geleverd is door Zalando en dat Zalando dan wat extra moeite doet om deze fout te herstellen, niet de klant opnieuw maar een poging laten wagen met een nieuwe bestelling welke dan eigenlijk weer een gok is of het nu wel juist wordt verwerkt door Zalando.. De € 10,-- korting op de volgende bestelling heeft dan namelijk ook niet zoveel nut als deze bestelling ook weer verkeerd verwerkt wordt en als je 2 maal besteld en 2 maal verkeerd geleverd krijg, bekruipt mij toch het gevoel dat het in 3 maal ook niet scheepsrecht zal zijn..

All complaints of