Complaint: ARKE uiterst klantonvriendelijk

user-174556 on 20 April 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben enige weken geleden een reis geboekt bij Arke naar Turkije. (ondanks waarschuwingen van 3 kennissen om niet met Arke in zee te gaan, maar ja je ben eigenwijs niet waar).
Na de reis volledig betaald te hebben krijgen we nu. 6 weken voor vertrek te horen dat de door ons geboekte comfortklas stoelen op de terug weg niet meer beschikbaar zijn. Wel nog op de heen weg. We krijgen restitutie van het verschil. Wij hebben echter heen en terug comfort geboekt omdat we 5 kg bagage per persoon extra mee willen nemen (en graag ook weer mee terug) vanwege de watersporten die wij wilden gaan doen.
Bellen dus met Arke.
Helaas heeft men daar besloten de meest klantonvriendelijke, ongeïnteresseerde, en hoogst onbekwame dame achter de telefoon te zette.
“Tja dat zijn de regels, dat mogen wij doen, dat staat in de algemene voorwaarden”.
Op onze vraag wat de logica is van het feit dat wij heen 25 kg mee mogen nemen en dan maar 2×5=10 kg in Turkije moeten achterlaten. Of 10x 8 euro moeten bijbetalen voor over bagage…?
Weer: “Tja dat zijn de regels, dat mogen wij doen, daar heeft u voor getekend”.
Wij vragen nogmaals hoe ons probleem op te lossen is en blijkbaar zijn er maar 2 oplossingen: 80 euro bijbetalen of de vakantie cancelen.
Uit pure frustratie door deze behandeling hebben wij onze reis geannuleerd en zijn daardoor 200 euro kwijt.
Ook op de klachten mail kregen wij een zelfde reactie dat dit de regels zijn en dat we onze 200 euro kwijt zijn.
Nog een belletje later krijgen we een iets geschiktere dame aan de telefoon die wil proberen om een andere reis of datum voor ons te vinden zodat we dan tenminste die 200 euro niet kwijt zijn. Maar na overleg hebben we besloten dat we eigenlijk onze buik vol hebben van Arke (ook de verhalen van onze vrienden deze keer mee laten wegen). En na enig googelen op internet op klachten forums is onze conclusie:
Bezint eer gij begint: Ga niet met Arke op reis!

Desired solution:

Wij hadden verwacht dat de klantenservice dame zou proberen mee te denken. Oplossingen zou aandragen zoals haar collega van de klachtenafdeling later wel probeerde.
De been ruimte was voor ons onbelangrijk. Echter de 10 kg bagage terug wel.
Arke wijzigt iets en hoort dan te zorgen dat wij ook terug kunnen met al!! onze bagage, zonder kosten.
Hoe moeilijk is deze oplossing?

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

All complaints of