Complaint: Culturele reis???

user-195559 on 25 August 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

“Jullie zijn cultuurmensen, dit is echt iets voor jullie”. Dus wij bij Arke de rondreis naar de 4 koningssteden geboekt. Alles in orde. Klein groepje van 17 mensen.
Het begon al goed de eerste dag naar Bahia Paleis. Laat dat nou dicht zijn, zodat we alleen maar een hoge muur zagen.
Dag twee naar de Hassan II moskee. Mochten we dus niet in omdat we geen Moslims zijn. Maar voor € 12,50 pp waren we wel Moslim (als u begrijpt wat ik bedoel). Bij een andere moskee was het geloof voor maar € 5.- te koop. Dus geen moskee gezien. Ook niet de Katholieke kerk waar we langs reden, want dat stond niet in het programma.
Dan maar naar de Soek. Heel interessant alleen werd ons op het hart gedrukt vooral vlak bij de gids te blijven. Hij had zelfs een vriend(?)gevraagd om als bezemwagen te fungeren. Langzaam dus door de Soek. Er uit, waren ineens de gevaren geweken, want we kregen een uur om op ons zelf weer naar binnen te gaan. We hadden graag wat bekeken, onderhandeld en gekocht, maar de karavaan trok gestaag door de Soek, met steeds de waarschuwing: blijf bij elkaar want……
Dus niemand durfde weer naar binnen. Wij (beiden 73 jaar) zijn maar op een terrasje gaan zitten wachten tot het uur voorbij was.
Dit is eigenlijk de teneur geweest van de hele reis.

Door 4 Soeks heen sukkelen (één had ook genoeg geweest!)
Alle paleizen dicht. Bij één mocht je niet in de buurt komen.
Moskeeën taboe: als “heidenen” moesten wij het geloof kopen.
Alle alternatieven van ons waren niet bespreekbaar.
De Marokkaanse avond was een belediging van hun cultuur.
Het kunstenaarsdorp had een “vrije dag” dus niemand thuis.
Elke dag hetzelfde eten.
Moesten we naar een peperduur winkelcentrum (provisie??.
Woestijntocht een aanfluiting voor een ervaren toerist.

Conclusie:

week één: een regelrechte ramp.
week twee: de natuur in de Atlas is heel mooi.
week drie: aan het strand in Agadir hebben we onze eigen vakantie gemaakt.

Beoordelingscijfer de gehele reis: vier / vier en een half.

NB: We werden op de voet gevolgd door een grote groep Belgen, die er precies zo over dachten, behalve dat hun gids wel voor rede vatbaar was. Zij gaven dus gemiddeld een 5 !!!

Desired solution:

We zullen geen rondreis meer boeken bij Arke. Vliegen doen we regelmatig met Arke fly.
We hebben een muziek Project in Gambia (zie bijlage); als compensatie zouden jullie twee verhuisdozen met instrumenten mee kunnen nemen voor ons naar Gambia.
(Hebben wij verder niets aan, maar doen jullie iets goeds voor anderen)
Een alternatief is dat Arke een door mij ontwikkelde cursus WOLOF (Gambiaans: 40 pagina's basis grammatica met veel voorbeelden en 20 pagina's alledaagse uitdrukkingen - door het LOI gedrukt) aan hun Gambia reizigers aanbiedt.
(Hebben wij ook niets aan omdat de revenuen 100% naar het Project gaan. Wij zijn geen stichting en betalen alles zelf.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Responded on 06 September 2013 at 14:14

Is mijn klacht opgelost. NEE DUS.
We hebben een "lullige" (sorry) brief gekregen waarin staat dat ze hun best doen, maar niet iedereen het naar zijn zin kunnen maken.
Nu, Iedereen was boos en ontevreden, zelfs de gids, maar die zei inderdaad dat hij gebonden was aan het programma, maar bang was voor zijn job (hij is een ZZP-er). Zoals U kunt lezen, was de groep Belgen achter ons (45 man sterk) ook zeer boos en ontevreden.
Wat ze bedoelen met niet iedereen is eigenlijk iedereen niet.
De oplossing om wat goederen gratis mee te mogen nemen voor ons Gambia Muziek project werd eveneens afgewimpeld met de mededeling, dat alleen voor stichtingen en K,v.K. ingeschrevenen een gereduceerd tarief kon gelden.
Conclusie:
Zij hadden twee opties:
1. We hebben een ontevreden klant, hoe kunnen we hem weer happy maken.
2. We hebben een ontevreden klant, hoe kunnen we er onder uit.
Men heeft gekozen voor optie twee. Opgelost. Nee dus.
Sorry staat niet in hun woordenboek en in deze crisistijden is zelfs een bloemetje niet verantwoord.

Overigens werd het ons kwalijk genomen dat we klacht via U gespeeld hadden.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Is mijn klacht opgelost. NEE DUS. We hebben een "lullige" (sorry) brief gekregen waarin staat dat ze hun best doen, maar niet iedereen het naar zijn zin kunnen maken. Nu, Iedereen was boos en ontevreden, zelfs de gids, maar die zei inderdaad dat hij gebonden was aan het programma, maar bang was voor zijn job (hij is een ZZP-er). Zoals U kunt lezen, was de groep Belgen achter ons (45 man sterk) ook zeer boos en ontevreden. Wat ze bedoelen met niet iedereen is eigenlijk iedereen niet. De oplossing om wat goederen gratis mee te mogen nemen voor ons Gambia Muziek project werd eveneens afgewimpeld met de mededeling, dat alleen voor stichtingen en K,v.K. ingeschrevenen een gereduceerd tarief kon gelden. Conclusie: Zij hadden twee opties: 1. We hebben een ontevreden klant, hoe kunnen we hem weer happy maken. 2. We hebben een ontevreden klant, hoe kunnen we er onder uit. Men heeft gekozen voor optie twee. Opgelost. Nee dus. Sorry staat niet in hun woordenboek en in deze crisistijden is zelfs een bloemetje niet verantwoord. Overigens werd het ons kwalijk genomen dat we klacht via U gespeeld hadden.

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 30 augustus een schriftelijke reactie verstuurd naar het reisbureau van de klant. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of