Complaint: duidelijke info voor belgische klanten

user-137377 on 28 October 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij het afsluiten van een reis bij uw organisatie kan er eventueel gekozen worden voor het afsluiten van een reis en/of annulatieverzekering.Wij hebben reeds meermaals bij Arke/Holland int.reizen geboekt en gelukkig altijd goed verlopen.Afgelopen zomer erachter gekomen dat voor ons Belgen naar alle waarschijnlijkheid die reis/annulatie- verzekeringen helemaal niet van toepassing zijn, daar men zogenaamd effectief woonachtig in Nederland moet zijn en in bevolkingregister ingeschreven staan.Soms staat er vermeld dat je voor dergelijke verzekeringen je jezelf moet gaan informeren bij jullie verzekeringsmaatschappij,vinden dat de taak van de tourperator,als klant betaal je voor een totaalpakketreis in ons geval. Deze zomer 279€ betaalt voor reis-annulatieverzekering en eigenlijk geen recht op tussenkomst hebben in geval van nood, sorry dat vind ik niet correct,jullie zien toch bij boeking dat het om klanten gaat die niet woonachtig zijn in Nederland aan de hand van adres zoniet is het misschien raadzaam om dit aan te passen.Zolang alles goed gaat is er idd niks aan de hand, maar het kan ook een keertje anders uitdraaien en jij die dacht dat je het goed georganiseerd.

Desired solution:

Wij vinden dat Arke hun belgische klanten VOORAF beter moet inlichten wat betreft de mogelijkheden voor het afsluiten van verzekeringen bij hun reis zowel op hun site alsook hun baliemedewerksters hierop attent maken,en de klant zelf niet met deze vraag moet opzadelen, die ervan uitgaat dat bij boeking van reis&verzekeringen alles ok is.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from Arke

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u een melding wilt maken over uw reis, dan dient dit volgens de ANVR-Reisvoorwaarden binnen 1 maand na afloop van uw reis schriftelijk te worden ingediend bij de reisorganisatie. Deze website, waar u uw melding hebt geplaatst, is geen onderdeel van Arke. Wanneer u een reactie van ons verwacht, dan vragen wij u ons webformulier in te vullen via de volgende link: https://www.formdesk.com/tuinederland/KS_Arke. Met vriendelijke groet, Webcareteam Klantenservice

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant gevraagd ons webformulier in te vullen. Na ontvangst nemen wij contact op met de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of