Complaint: Geen maaltijd gekregen en slechte service aan boord

user-162921 on 22 February 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Aangezien ik geen mailadres van Arke zelf kan vinden, meld ik mijn klacht op deze manier. Op 20 februari 2013 zijn wij van Varadero naar Amsterdam gevlogen met Arke. De heenvlucht verliep netjes en goed, maar de terugreis was echt verschrikkelijk. Bij de heenreis had ik veel eren zelf bij, maar dit niet hoeven gebruiken omdat het door Arke netjes geregeld was. Helaas bleek de terugvlucht anders te zijn. Nadat we een stop op Mexico hadden gemaakt kwam er nieuw personeel. Deze waren sinds binnenkomst al kattig en snauwden mensen te blijven zitten. Net zoals op de heenvlucht hadden we verwacht dat we na vertrek de maaltijd zouden krijgen, maar er werd ons verteld dat dit een testvlucht was en wij voor de landing pas de maaltijd zouden krijgen. Vreemd aangezien we smiddags vlogen en iedereen ervan uitging dat er een maaltijd zou komen. Wel konden we deze uiteraard kopen. Dit hebben we gedaan. Onze peuter had honger en de stewardess verzekerde ons dat deze over 15 minuten zou komen. Na 1,5 uur verder te zijn en meerdere malen vragen zijn we deze zelf gaan halen aangezien ons kind van de honger bleef huilen. Als reden werd aangegeven de grote vraag van deze verkoopmaaltijd. Nog eens 1,5 uur later kregen we er een drankje bij. Na 3 uur hebben we het afval van onszelf en passagiers om ons heen maar zelf weggebracht. De stewardessen gaven namelijk aan dat ze eerst nog andere dingen moesten regelen en geen tijd hadden om het eten op te halen. Echter met een kind op schoot en uren lang eten voor je, hadden wij geen geduld meer. Na lang wachten mochten we ook een drankje kopen. Uiteindelijk gingen de lichten uit, maar 3 uur voor landing weer aan want het ontbijt werd geserveerd: op dat moment was het voor de passagiers half 12 snachts!! We hebben dit ‘ontbijt’ geweigerd. Het bleek een warme nachtelijke tortilla met saus, aardappelen en worst te zijn. Vele passagiers hebben dit dan ook laten staan. Er werd veel gesproken in het vliegtuig over het onvriendelijke personeel, de maaltijden die betaald moesten worden en het nachtelijke ontbijt. Daarbij kregen wij ook te horen dat er alleen maar melk op de heenvlucht is, dus onze peuter had pech. Er werd excuses gemaakt dat de maaltijd betaald moest worden en dat er als test een nachtelijk ontbijt geserveerd werd. Enkele passagiers hebben overigens de maaltijden niet betaald omdat ze dit weigerden. Daarbij de laatste opmerking dat ik heb aangegeven dat mijn partner deze dag in het vliegtuig jarig was, hier werd echter niet op gereageerd. Ze vonden het vreemd dat ik dit vermelde en zelfs een felicitatie kon er niet vanaf. De knuffel van mijn peuter werd door een stewardess op de grond gegooid per ongeluk, maar een excuses kon er ook niet vanaf. blijkbaar beseft deze dame niet dat kinderen knuffels ook in de mond stoppen. Met de kleine spelen in een hoekje werd ook niet gewaardeerd, want dan hadden ze zelf te weinig ruimte. met als gevolg een huilend kind urenlang omdat hij niet mag bewegen. Echt waardeloos! Op deze manier vliegen duurt 13 uur vliegen wel heel lang.

Desired solution:

Dat we de maaltijden terug betaald krijgen. Passagiers die hebben geweigerd om te betalen, hebben deze ook niet in rekening gekregen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 27 juni 2013 een schriftelijke reactie naar de klant gestuurd. Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of