Complaint: Klacht 5* Resort Noa Beach hotel, Torba, Turkije

user-128811 on 19 September 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij (Familie Zwager en Duinhouwer) boeken al jaren via Arke onze vakantie. Altijd all inclusief 5* en vaak een RIU hotel. Dit jaar een 5 * all inclusief hotel geboekt in Torba, Noa Beache Hotel. Turkije. Via ons vaste Arke kantoor in Zierikzee. Vanaf 03-09-2012 t/m 13-09-2012. Woensdag
05-09 kwam de hostess,Nancy Voordauw, zij had in het ziekenhuis gelegen. Op haar vraag of we tevreden waren met de kamer hebben we allemaal ontkennend geantwoord. Er waren nog 4 Nederlandse stellen die hierover ook klachten hadden.
We hebben 05-09-2012 een klachtenformulier ingevuld bij Nancy. Zijn de gehele ochtend en begin van de middag bezig geweest met de klachten.
We kregen een kamer aan de andere kant van de 4-baans snelweg, bij onze vraag aan de receptie, of we een kamer aan de zeekant/voorkant konden krijgen kregen we als antwoord: alles vol. De Nederlands gasten en de jongeren, krijgen standaard een kamer aan de overzijde van de snelweg.
Ook konden we niet worden overgeboekt volgens Nancy omdat alle hotels in Bodrum en omgeving vol waren.
De kamer was niet schoon, het balkon werd niet schoongemaakt en er lagen al dagen hele dotten haren van andere gasten. Zelf maar opgeruimd, was te vies om beet te pakken. Het balkon mag geen naam hebben, het leek net een kinderbox. Er pasten net 2 kleine stoelen op en we zaten tegen de een rokende fabriek aan te kijken die bedoeld was als stookcentrale die het gehele complex van elektriciteit moest voorzien. De rook uit de schoorsteen was zwart en stonk enorm. De prijs die wij voor deze 5* vakantie hebben betaald met zo’n uitzicht is werkelijk belachelijk.
De toiletten bij het zwembad waren vies en stonken, zodat we naar onze kamer moesten (70 traptreden) onder de snelweg door. Het eten was elke dag koud en er was weinig of geen variatie. Borden waren vies van het eten van de vorige dag. Aangekoekt eten aan de borden en natte borden opgestapeld zodat ze zuur stonken.
Niet 1 of 2 maar hele stapels borden door je handen voordat je een redelijk schoon bord had. Wanneer er een glas sap omging over de stoelen werd dit met het tafelkleed afgeveegd en de stoel weer onder de tafel geschoven. Zodat, wanneer je er opging zitten, direkt onder de vlekken zat op je kleding.
Zondag 09-09-2012 was er een staking van het personeel tijdens het ontbijt, gevolg tafels werden niet afgeruimd en buffet niet bijgevuld.
De strandbar voor de lunch hetzelfde, koud eten en altijd hetzelfde eten. Koude patat en koude spagetti.
We zaten kilometers buiten de bewoonde wereld, zodat eten buiten het hotel een duur geintje werd. We zijn meerdere keren in Bodrum en Gumbet gaan eten en dit koste ons zo’n
€ 35 per stel per keer extra. Kortom een extra kostenpost van circa € 210.
We hebben met Nancy en andere gasten ( 4 stellen) een klacht bij de receptie ingediend bij de manager. De manager van het hotel reageerde agressief op onze klachten. Franse gasten werden wel aan de zeezijde geboekt en uitgebreid geholpen en te woord gestaan. Het aanwezige animatieteam sprak alleen Frans en was er alleen voor de Franse gasten, wij werden compleet genegeerd.
We zouden donderdag 13-09-2012 om 23.59 uur terugvliegen, woensdag 15.00 uur wisten we nog niet hoe laat we zouden worden opgehaald. Deze info kwam wel erg laat.
Kortom we zijn niet tevreden over het boeken van dit 5* hotel. Er zijn te veel dingen die niet goed zijn geregeld.
Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Hier hebben we ook niet voor gekozen of betaald en we vinden dit hotel niet meer waard dan hooguit 2,5*.
Indien nodig kunnen we ons verhaal compleet staven met vele foto’s die wij hebben gemaakt.

Desired solution:

Aangezien wij al 10 jaar onze vakantie boeken via het Arke kantoor in Zierikzee en wij altijd tevreden zijn geweest is dit onze eerste negatieve ervaring. Een kleine tegenvaller zullen wij niet snel melden, maar dit gaat alle perken te buiten. Wij hebben met 2 gezinnen veel geld betaald voor een resort wat het geld absoluut niet waard is. Wij zouden graag een passende tegemoetkoming krijgen in de gemaakte kosten. Wij willen best betalen voor deze vakantie maar dan wel gebaseerd op 2,5* en niet op 5*. Het teveel betaalde zouden wij graag terug ontvangen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 26 september een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of